ترامپ از استقرار نیرو‌های امنیتی فدرال در سیاتل خبر داد

رئیس جمهور آمریکا از استقرار نیرو‌های امنیتی و افسران فدرال در سیاتل در پی ادامه اعتراضات خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه طی پیامی توییتری اعلام کرد که شمار گسترده‌ای از افسران فدرال به شهر سیاتل اعزام شده‌اند و در حالت آماده‌باش قرار دارند.

او افزود که نیروهای امنیتی مذکور هنوز در هیچ ماموریتی حضور پیدا نکرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در صورت نیاز و شرایط اضطراری نیروهای امنیتی فدرال وارد درگیری‌ها خواهند شد.

ترامپ گفت: «با اینکه نیروهای فدرال در سیاتل حضور دارند اما هنوز وارد درگیری نشده‌اند و نقش زیادی ایفاء نمی‌کنند».

او بار دیگر به رسانه های آمریکایی حمله کرد و مدعی شد که در خصوص اتفاقات پورتلند، قضاوت اشتباهی داشته‌اند.

رئیس جمهور آمریکا افزود که اگر نیروهای فدرال در پورتلند وارد درگیری‌ها نمی‌شدند اموال فدرال و ساختمان دادگاه عالی پورتلند یک روز هم دوام نمی‌آورد.

ترامپ ماموران امنیتی فدرال را در اوایل ماه ژوئیه در بحبوحه اعتراضات در پورتلند، به آن مکان فرستاد. این اقدام ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران فدرال با هویتی مجهول معترضین را به روشی غیرقانونی بازداشت کرده اند، انتقاداتی را به همراه داشت. 

افسران فدرال در پورتلند ضمن پوشاندن کدهای شناسایی خود، با گاز اشک‌آور به مخالفان حمله می‌کردند. آن‌ها همچنین ضمن ضرب‌‌ و شتم معترضین، اقدام به دستگیری غیرقانونی آن‌ها کردند. 

در پی قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، اعتراضات سراسری ایالت‌های مختلف آمریکا را در بر گرفت. حضور سفیدپوستان در تظاهرات اخیر نکته ویژه اعتراضات علیه نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار