در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

انجام بیش از ۱۸ هزار نمونه گیری از بیماران مشکوک به کووید ۱۹

از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون بیش از ۱۸ هزار نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از انجام ۱۸ هزار و ۲۰۰ نمونه گیری از بیماران با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری در استان خبر داد.

او گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.


بیشتر بخوانید


جزایری افزود: همچنین در شبانه روز گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست هفت مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

او اضافه کرد: هم اکنون ۱۱۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۷۵ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

جزایری با ابراز خرسندی از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری از ابتدای شیوع بیماری را ۸۷ نفر اعلام کرد.

او گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا با حال عمومی نامساعد و تحت مراقبت در بخش‌های ویژه مراکز درمانی استان در حال حاضر ۲۳ نفر هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.