معاون امور دام جهادکشاورزی کیار گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث ضرر و زیان دامداران این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داریوش رضایی معاون امور دام جهادکشاورزی کیار گفت: افزایش بی رویه قیمت علوفه و نهاده‌های دامی در سال زراعی جاری، خرج و دخل دامداران این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

او افزود: این شهرستان با داشتن بیش از ۲۳۳ هزار دام سبک و ۱۲ هزار و ۱۰۰ رأس دام سنگین، سالانه نیاز به تأمین هفت هزار تن علوفه و نهاده دامی دارد، که در سال زراعی جاری یونجه خشک علوفه دامی از ۱۵ هزار به ۳۰ هزار ریال افزایش یافته است و این قیمت برای دامدار نسبت به درآمد حاصله با هزینه‌ها همخوانی ندارد.


بیشتر بخوانید


رضایی قیمت مصوب هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری را ۲۹ هزار ریال بیان و اضافه کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و کسادی بازار لبنیات، هر کیلوگرم شیر خام ۲۵ هزار ریال به فروش می‌رسد، این درحالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر خام بالای ۳۳ هزار برای دامدار هزینه دارد.

او با اشاره به این که شهرستان کیار سالانه یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت بوقلمون و سه هزار تن مرغ گوشتی و دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کند گفت: امسال با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و طیور، رغبت مرغداران در کاهش جوجه ریزی در چهار ماه نخست امسال محسوس بود.

رضایی، حمایت مستقیم دولت از این قشر مولد بخش کشاورزی در تامین علوفه و نهاده دامی با قیمت مصوب و متعادل را یک امر ضروری دانست و افزود: اگر چنانچه دولت در خرید تضمینی شیر خام و نظارت بر قیمت نهاده طیور نظارت نداشته باشد، امکان ورشکستگی و خسارت جبران ناپذیر دامداران و مرغداران این شهرستان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار