برداشت طلای سبز - هرمزگان

استان هرمزگان با تولید سالانه بیش از ۱۲۰ هزارتن محصول در بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ، رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت لیمو ترش را در کشور دارد. شهرستان رودان که بهشت جنوب شهرت دارد بین ۴۲ تا ۴۶ درصد تولید لیموترش کشور و دو درصد تولید در جهان را به خود اختصاص داده که معرفی این محصول می‌تواند نقش عمده‌ای در اشتغال و اقتصاد شهرستان و استان داشته باشد. ۴۳ هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان ۳۱ هزار هکتار به محصولات باغی و ۱۲ هزار هکتار به محصولات زراعی اختصاص دارد. شهرستان رودان با داشتن ۹ هزار هکتار سطح زیرکشت، قطب مهم تولید این محصول در هرمزگان است. میناب، بندرعباس و حاجی آباد از دیگر مناطق تولید لیمو ترش در هرمزگان هستند. لیمو ترش به عنوان طلای سبز یکی از مرکبات پرخاصیت است که تقویت کننده زیباییست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود. فصل برداشت لیمو ترش درهرمزگان از نیمه خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. محصول برداشت شده علاوه بر بازار هرمزگان به تهران، قم و تبریز هم فرستاده می‌شود.
۰۷ / ۰۵ / ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
/
پربازدید ترین عکس ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
الهی برکت بدهد به محصولشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من بچه رودان قطب لیمو هستم الان تو بازار برنطین که مرکز فروش لیمو رودان است لیموترش کیلو ۷هزار تومان هست ولی دلال ها میبرن شیراز کیلو ۹ الی ۱۰ هزار تومن میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۸:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
الآن تو باغ دارن لیمو رو کیلویی۶هزار تومان از کشاورز میخرن که هیچ تفاوتی با قیمت سال گذشته ش نداره فقط کافیه یه سری تو بازار بزنیم که ببینیم این وسط کشاورز و مصرف کننده چه ضرری میکنن!!متاسفانه همه چیز وضعیتش تو کشور خودمون همینجوریه!!فقط یک سوال :آیا واقعا امکان اصلاح این وضعیت وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
دیگه همه چی رو قاطی نکنین که
تا به امروز به چای میگفتن طلای سبز
شایدم لیمو رو میخواین مث چای،
Iran (Islamic Republic of)
یا مهدی ادرکنی
۱۳:۴۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
ماشاءالله،خدا برکت بده بهشون ان شاءالله.ولی کشاورز بنده خدا فقط زحمت میکشه و سودش مال دلال و صادر کننده هاست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
درخشانی
۱۳:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
با سلام ..امیدوارم که با برکت باشد .جالب است شب عید کشاورزان میناب و حاجی آباد گفتن که گوجه در سر زمین کیلو دویست تومن کسی نمی خرد .ولی همان زمان در بندر عباس کیلو چهار هزار و ششصد تومان بود .الان هم قیمت لیمو در بندر عباس پانزده هزار تومن است ولی در البرز همان لیمو بندر کیلو ده هزار تومن است .مدیریت در تنظیم بازار نیست .