سخنگوی شورای شیراز اعلام کرد:

انتقال اجساد قربانیان کرونای غیرشیرازی ایمن انجام می‌شود

سعید نظری گفت: در بهشت دارالرحمه این کلانشهر انتقال متوفیان کرونایی که ساکن شیراز نیستند با کاور‌های مخصوص و آمبولانس ویژه به شهرستان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید نظری سخنگوی شورای شهر شیراز بیان کرد: دفن متوفیان کرونایی در شیراز در دو بخش انجام می‌شود، یکی متوفیان کرونایی ساکن شیراز و دیگری مربوط به متوفیانی که ساکن این کلانشهر نیستند، اما در بیمارستان‌های شیراز بستری بوده و فوت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در دارالرحمه شیراز یک غسالخانه مجزا و مجهز با امکانات کامل تدارک دیده شده است، افزود: همه متوفیان کرونایی به این مکان منتقل می‌شوند و با حضور طلاب جهادی غسل و کفن می‌شوند و متوفیان سایر شهرستان‌ها پس از انجام غسل و کفن، در کاور‌های مخصوص پیچیده شده و به شهر‌های محل سکونتشان منتقل می‌شوند.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه محل تدفین شهروندان شیرازی که قربانی کروناویروس می‌شوند، آرامستان بهشت احمدی است، بیان کرد: متوفیان غیرشیرازی، پس از انجام اقدامات اولیه مربوط به غسل و کفن و ... با استفاده از آمبولانس‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده است، به محل مورد نظر خانواده فوت شده، منتقل می‌شوند.

نظری با بیان اینکه روزی ١٠ تا ١٣ مورد از این خدمات در آرامستان دارالرحمه ارائه می‌شود، افزود: اجازه دفن کرونایی‌ها در جایی که خانواده متوفی بخواهند با شرایط خاص داده می‌شود.

او همچنین یادآور شد: آرامستان‌ها همچنان تعطیل است و تنها به سه تا ٥ نفر از بستگان متوفی اجازه همراهی در زمان دفن داده می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه بهشت احمدی مجهز شده و در حال پذیرش متوفیان است، ابراز امیدواری کرد که بهشت دارالرحمه به زودی بسته و متوفیان به آرامستان احمدی انتقال داده شوند.

نظری اصلی‌ترین مشکل آرامستان بهشت احمدی را مسیر دسترسی دانست و خاطرنشان کرد که رفع این مشکل در دستور کار استاندار فارس و مسئولان راه و شهرسازی قرار دارد و امیدواریم به زودی مسیر جدید زیر ترافیک برود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار