اسماعیلی خبر داد؛

صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده هواپیمای فلایت چک

سخنگوی دستگاه قضا از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت چک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت اف سی اس ال (FCSL) به عنوان یک شرکت انگلیسی طی مکاتباتی که با وزارت راه و شهرسازی داشته، از اعلام آمادگی خود برای تأمین یک دستگاه هواپیمای فلایت چک DA۶۲ (اکبند) مورد نیاز شرکت فرودگاه‌ها به قیمت ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۲۳ یورو خبر داد، اما شرکت فرودگاه‌ها این هواپیما را با واسطه گری یک شرکت آلمانی به مبلغ ۱۱ میلیون یورو خریداری کرد و در همین راستا ۸ میلیون یورو از منابع ارزی ایران هدر رفت.

در همین راستا پرونده فلایت چک وارد دادسرا شد و سازمان بازرسی کل کشور سال گذشته به موضوع خرید دو هواپیمای فلایت چک ورود پیدا کرد، در حالی که این دو هواپیما به صورت همزمان خریداری نشده بود، اما سازمان بازرسی به صورت همزمان موضوع هر دو هواپیما را بررسی کرد.


بیشتر بخوانید


به دنبال این موضوعات سازمان بازرسی کل کشور به موضوع خرید دو هواپیمای فلایت چک به مبلغ ۸ میلیون یورو ورود پیدا کرده بود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در سی‌امین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای فلایت چک گفت: برای یکی از متهمان این پرونده رأی قطعی صادر شده است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده گفت: این پرونده و حکم صادره در مرحله اجرای حکم است، اما به جهت اینکه میزان محکومیت و نوع اتهام از مواردی است که بیان هویت محکوم را ضروری دانسته است، نیست و شامل آن ماده قانونی نمی‌شود و نمی‌توان جزئیات را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار