قربانی عید قربان در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز گفت: مردم با توجه به نزدیک بودن عید قربان برای ذبح دام به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

در روزهایی کرونایی شرایط ذبح دام در کشتارگاه ها چگونه است؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سید محسن ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز با بیان این که در صورت ضرورت به جا آوردن اعمال سعید عید قربان، مردم می‌توانند برای ذبح دام به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند، گفت: کشتار دام تنها باید در کشتارگاه انجام شود.

او افزود: طبق تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا، عرضه و فروش دام در جایگاه‌های ثابت در سطح استان ممنوع شده است، از طرفی به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهتر است که امسال مردم کشتار و ذبح دام به مناسبت عید سعید قربان را انجام ندهند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز گفت: از سویی دیگر قرار است از طریق اتحادیه مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام شود تا قصابی‌ها نیز سفارش های مردم در خصوص عید قربان را داشته باشند.

او افزود: سفارش های مردم از سوی قصابی‌ها به کشتارگاه‌ها اعلام شده و بعد از ۲۴ ساعت سفارش های تحویل داده می‌شود، فهرست قصابی‌ها در این مورد اعلام خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز گفت: با توجه به فعالیت شرکت‌هایی که بسته بندی گوشت را دارند بحث فروش اینترنتی گوشت ویژه عید قربان در دستور کار قرار داده شده است و این مهم پیگیری می‌شود.

ابوترابی گفت: بازرسی‌های سیار دامپزشکی استان نیز همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان فعال خواهد شد تا از بروز تخلفات در خصوص کشتار دام جلوگیری شود.

منبع: مهر

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.