عضو شورای شهر شیراز:

طرح خروج پشم‌شیشه از شیراز در شورا بررسی می‌شود

نوذر امامی گفت: طرح خروج کارخانه پشم‌شیشه از شیراز، توسط این کمیسیون بررسی شد و نهایتا در صحن علنی شورا برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نوذر امامی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز گفت: طرح خروج کارخانه پشم‌شیشه از شیراز، در یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، مطرح به رسیدگی شد.

او با بیان اینکه در جلسه مذکور، علاوه بر اعضای کمیسیون، شهردار منطقه ۹، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و مدیر انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز نیز حضور داشتند، گفت: ابعاد موضوع خروج پشم‌شیشه به عنوان یکی از صنایع آلاینده، از شیراز، توسط کمیته تخصصی که نمایندگانی از استانداری و محیط زیست فارس، فرمانداری و شهرداری شیراز در آن عضویت دارند و با حضور نماینده کارخانه، بررسی می‌شود.

امامی ادامه داد: بنا به تائید مسئولان و کارشناسان، شیراز هشتمین کلانشهر آلوده کشور محسوب می‌شود بنابر این طرح جابه‌جایی بسیاری از کارخانه‌های آلاینده که در حریم و محدوده شهر قرار دارند بار‌ها و بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز طرح انتقال صنایع آلاینده از این شهر را با هدف کنترل آلایندگی هوا و حفظ سلامت شهروندان دانست و گفت: همچنان تعدادی از این صنایع آلاینده در حریم و محدوده شهر فعال است.

امامی کارخانه پشم شیشه را یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌هایی عنوان کرد که در شمار صنایع آلاینده شیراز قرار داشته و گفت: طرح انتقال این کارخانه نیز از سال‌ها پیش مطرح بوده، اما با گذشت چندین سال این موضوع نیز محقق نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار