حریق گستره در ارتفاعات در منطقه مهارلو/تلاش برای مهار آتش

مدیر سازمان آتش نشانی شیراز از حریق گسترده در ارتفاعات در منطقه مهارلو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع مدیر سازمان آتش نشانی شیراز عصر امروز در جمع خبرنگاران از حریق گسترده در ارتفاعات منطقه مهارلو خبر داد و گفت: چند دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفا حریق و همچنین اعزام تیم عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: این حادثه در مجاورت تپه تلوزیون ارتفاعات تفیهان و مجاورت سایت برمشور رخ داده است که تیم های امدادی برای جلوگیری از وقوع حادثه به همراه واحد‌های آبرسان در سایت مستقر شدند.

سید کاظم موسوی مسئول (گاط) گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما، افزود: متاسفانه آتش سوزی از ساعت ۱۴ ظهرامروز در ارتفاعات آغاز شد و به علت وزش بادهای گرم، به سرعت بخش هایی از منطقه دوبنه را درگیر خود کرد.

او بیان کرد: در این عملیات نیروهای امدادی اعم از سپاه، بسیج، آتش نشانی، هلال احمر و مردم محلی به کمک نیروهای منابع طبیعی آمده و در منطقه حضور دارند و عملیات گسترده اطفاء حریق در ارتفاعات و نواحی اطراف منطقه با سرعت در حال انجام است.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر آتش سوزی تحت کنترل قرار گرفته و در برخی از مناطق نیز تا حد قابل توجهی مهار شده است.

به گفته گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اطلاعات دقیق علت وقوع آتش سوزی و خسارت های ناشی از آن توسط کارشناسان فنی حوزه منابع طبیعی بررسی و متعاقباً اعلام خواهد شد.

محسن پورزارعی فرماندار شهرستان سروستان نیز بیان کرد: عرصه‌های طبیعی همچنان در آتش می‌سوزد در حال حاضر درخواست نیرو از شهرستان‌های خرامه و کوار داریم و برای مهار کامل آتش نیاز به بالگرد داریم که از مدیریت بحران درخواست کرده‌ایم.

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار