اعلام عمومی لغو مجالس ترحیم از سوی بزرگان و ریش سفیدان هرسینی

فرماندار هرسین گفت:مردم تابوی رودروایسی شرکت در اجتماعات شادی و شیون را بشکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین محلی شهر هرسین در اقدامی خداپسندانه از مردم خواستند به منظور حفظ جان خود و سلامتی دیگران مراسم فاتحه خوانی و شادی را "بسیار محدود" برگزار کنند.

 امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین ضمن دیدار و حضور در منزل تعدادی از ریش سفیدان شهر هرسین از آنان خواست بعنوان سرمایه‌های اجتماعی و بر اساس وظایف اخلاقی و شرعی خود از برگزاری مراسم تجمعی و آسیب زا منجر به شیوع کرونا جلوگیری کنند.

به گفته فرماندار شهرستان هرسین از مهمترین عوامل شیوع کرونا در این شهرستان و جوامع سنتی برگزاری مراسم ترحیم و عروسی است و بر همین اساس ریش سفیدان و بزرگان بعنوان ظرفیتی مهم می‌توانند در اقدامی عمومی و خداپسندانه از نزدیکان و بستگان خود بخواهند مراسم ترحیم را فقط در حد خاکسپاری بسیار محدود برگزار کنند و برای باقیات و صالحات خود و خیرات اموات مخارج اینگونه مراسم را در قالب پک‌های معیشتی به نیازمندان اهدا نمایند.

شاه آبادی بیان کرد: با توجه به این دیدار‌ها و در مشورت با سرمایه‌های اجتماعی شهر هرسین میثاق نامه‌ای تحت عنوان و اصطلاح محلی رحمت بی نامه توسط فرمانداری تهیه و پس از به امضا رسیدن توسط ریش سفیدان، اعلام عمومی خواهد شد که برگزاری مراسم تجمعی موجب آسیب رساندن به مردم خواهد شد و مردم شریف و گرانقدر نیز می‌بایست ضمن پایبندی به این میثاق نامه از برگزاری این مراسمات خودداری نمایند.

امیر شاه آبادی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا شبکه بهداشت مکلف به اعلام اقامه دعوا و " طرح شکایت بر علیه دعوت کنندگان "به اجتماعات است و با توجه به بافت سنتی شهرستان هرسین این امر "فعلا در اولویت کاری ما نیست" و سعی میکنیم از ظرفیت بزرگان برای حل این مشکل استفاده کنیم.

بر اساس این میثاق نامه ۱- مراسم عروسی و ترحیم بصورت " بسیار محدود " و در کمترین زمان ممکن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و اقوام برای عرض تبریک و تسلیت می‌تواند از تماس تلفنی و ارسال پیامک استفاده کنند ۲- با توجه به بافت سنتی و عشایری بودن شهر هرسین و رودروایسی مردم، صاحبان عزا و مجالس شادی باید از فراخوان عمومی و "دعوت از مردم جداً خودداری نمایند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار