کلی کرافت: آمریکا عمیقا از پایان تحریم تسلیحاتی ایران نگران است

نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعا‌های اثبات نشده علیه کشورمان مدعی شد که این کشور عمیقا از پایان تحریم تسلیحاتی ایران نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از پایان تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر ابراز نگرانی کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعا‌های اثبات نشده علیه کشورمان، نوشت: «یک ماه پیش نیرو‌های آمریکا و شرکایش یک محموله تسلیحاتی ایران که به حوثی‌ها ارسال شده بود را توقیف کردند؛ موشک‌های زمین به هوا، موشک‌های ضد تانک و دیگر انواع تسلیحات پیشرفته. تلاش‌های ایران برای تسلیح حوثی‌ها تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.»

کلی کرافت در توییت دیگری مدعی شده است: «آمریکا عمیقا از این چشم‌انداز که تحرم تسلیحاتی ایران در ماه‌های آینده به پایان برسد، نگران است. ایران پیش از این نیز تحت این تحریم‌ها به درگیری‌ها دامن زده است. احمقانه است که فکر کنیم این فعالیت‌های مخرب زمانی که محدودیت‌های بین‌المللی نباشد، افزایش نمی‌یابد.»


بیشتر بخوانید


آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر ایران به حوثی های یمن تسلیحات فرستاده باشد کار درستی انجام داده است حوثی های یمن از گروههای مردمی یمن استند و از حکومت قانونی یمن دفاع می کنند و اجازه نمی دهند که نفوذیهای عربستان سعودی در کشورشان دخالت کنند دولت امریکا قصدش نابودی حکومت قانونی یمن است و می خواهد وابستگان سعودی را در حکومت یمن قرار دهد که منافع نامشروع سعودی امریکایی را تامین کنند و امریکا با ارسال تسلیحات پیشرفته به سعودیها باعث تداوم جنگ و کشتار بی گناهان و کودکان و زنان و مردان یمنی شده است امریکا با وقاحت تمام تحریمهای غذا و دارو را هم علیه مردم غیر نظامی یمن اعمال می کند و امریکا خودش را به کوری زده است و دروغ پراکنی می کند .
آخرین اخبار