سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج:

منتظرم انتخابات فدراسیون شطرنج تمام شود تا فرار کنم/ پست و مقام زیبا است

محسن سمیع زاده، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج، درباره مجمع انتخاباتی این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

سمیع زاده: پست و مقام زیبا است / منتظرم انتخابات فدراسیون شطرنج تمام شود تا فرار کنممحسن سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات فدراسیون شطرنج گفت: من بلافاصله پس از ثبت نام ۵ کاندیدای محترم، مدارک آنها را به وزارت خانه تحویل داده ام تا استعلام‌ها انجام شود. از آنجایی که استعلام‌های مورد نیاز، برون سازمانی هستند تقریبا زمان قابل توجهی برای این موضوع لازم است.

سمیع زاده ادامه داد: احتمالا دهه اول شهریور برای برگزاری مجمع انتخاباتی آمادگی لازم را داشته باشیم.

قانونی مبنی بر استعفاء روسا وجود ندارد

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج تصریح کرد: ما در نص صریح قانون، ماده ای مبنی بر لزوم استعفاء رئیس فدراسیون به منظور شرکت در انتخابات نداریم. در چند سال اخیر، وزارت ورزش به 2 علت به موضوع انتخابات فدراسیون ها وارد می‌شود و پس از اتمام ۴ سال به جای روسا، سرپرست تعیین می‌کند. این موضوع به این دلیل است که سال ریاست فرد مورد نظر، تمام شده و برای امضاء اسناد مالی نیاز به یک ابلاغ مجدد وجود دارد. دومین دلیل هم کاهش شائبه‌ها و گمانه زنی‌ها است.

دبیر کل اسبق فدراسیون شنا افزود: چندین مجمع مانند مجمع فدراسیون شنا را خودم برگزار کردم. به عنوان مثال، در فدراسیون شنا رضوانی رئیس بود و مجمع را هم خودش برگزار کرد و رای آورد.

برای کم شدن شائبه‌ها سرپرست منصوب می‌شود

سمیع زاده ادامه داد: مسئولان برای کم شدن شائبه‌ها تصمیم گرفتند به جای رئیس فدراسیون، سرپرست منصوب شود و نائب رئیس اول هم در صورت ثبت نام در انتخابات فدراسیون، استعفاء کند.

نائب رئیس بانوان حق امضاء ندارد

سمیع زاده درباره استعفاء نکردن شادی پریدر با وجود شرکت در انتخابات فدراسیون شطرنج گفت: شادی پریدر، نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج است. نائب رئیس بانوان حق امضاء ندارد. در اساسنامه نیز عنوانی به نام نائب رئیس بانوان وجود ندارد. به همین دلیل پریدر می‌تواند استعفاء نکند. روزی که می‌خواستم از پریدر برای ریاست فدراسیون شطرنج ثبت نام کنم از وزارت ورزش استعلام گرفتم.

رقبا برای هم خط و نشان می‌کشند

سمیع زاده اضافه کرد: اگر بحث شائبه باشد، باید سه ماه فدراسیون را تعطیل، کارمندان را اخراج و سپس مجمع را برگزار کنیم. این‌ها نمک داستان است و نباید خیلی سخت گرفت. به هر حال رقبا برای هم خط و نشان می‌کشند.

سوابق مدیریتی پریدر کافی است

سمیع زاده سوابق مدیریتی پریدر را کامل دانست و گفت: پریدر ۳ سال و چند ماه، نائب رئیس بانوان و عضو کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک بوده است که این‌ها سوابق مدیریتی محسوب می‌شوند.

وقتی پستی می‌گیرم نمی‌توانم بخوابم

او بیان کرد: من از ۵ سالگی در ورزش بودم. قهرمان شدم، مربیگری کردم و مدیر شدم، اما با این سابقه در ورزش احساس می‌کنم توانایی ریاست فدراسیون را ندارم. دوستانی که پا پیش می‌گذارند باید پیش وجدان خودشان ببینند آیا توانایی دارند و می‌توانند گام موثری برای کشورمان بردارند یا تنها هدف، ریاست است. به هر حال پست و مقام زیبا است و برخی به خوبی پشت این قدرت پنهان می‌شوند. من از روزی که برای پستی انتخاب می‌شوم تا صبح نمی‌توانم بخوابم. آرزوی قلبی من این است که به زودی انتخابات فدراسیون شطرنج انجام شود و فرار کنم.

خداوند از حق بندگان و خصوصا جوانان نخواهد گذشت

محسن سمیع زاده افزود: خداوند از تضییع حق مردم و جوانان نخواهد گذشت، به همین دلیل برای تصدی این مناصب باید توان لازم را داشت. ممکن است با یک تصمیم، سرنوشت یک فرد تغییر کند. البته شاید آن تغییر مثبت و یا منفی باشد.  مشکلات را نباید گردن کرونا و تحریم انداخت. یک مدیر باید کارشناس باشد، یعنی در هر بحرانی بهترین تصمیم را بگیرد.

او ادامه داد: کرونا با زحمت فراوان کادر پزشکی تقریبا مهار شده بود، اما با عملکرد‌های غلط مجددا شاهد افزایش شیوع بیماری هستیم.

سمیع زاده در پایان تاکید کرد: با وجود انسان‌های سلامت، کشور گلستان می‌شود؛ اگر مدیران نالایق باشند نیازی به دشمن نداریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار