رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین :

مراسم روز خبرنگار متناسب با شرایط کرونا برنامه ریزی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: برنامه ریزی‌های مراسم روز خبرنگار باید متناسب با شرایط کرونا با محوریت خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان برنامه ریزی و اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: برنامه ریزی‌های مراسم روز خبرنگار باید متناسب با شرایط کرونا با محوریت خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان برنامه ریزی و اجرا شود و البته با برنامه‌های بازدید مدیران از رسانه‌ها با محدودیت تعداد نفرات مخالف نیستیم.

حبیبی با اشاره به موضوع ساماندهی حضور خبرنگاران در برنامه بازدیدها، افزود: اول از همه اعلام کرده ایم که سفر‌ها و بازدید‌های مسوولان به منظور رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا و سلامت مردم و خبرنگاران محدود شود، چون سلامت خبرنگاران برای ما از بازدید‌ها مهمتر است.

او اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از اصحاب رسانه استان به کرونا مبتلا شده اند و باید برنامه بازدید‌ها را با محوریت خانه مطبوعات ساماندهی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌کنیم که در دعوت از رسانه‌ها براساس مصوبات شورای اطلاع رسانی استان عمل کنند و برنامه‌های خبری خود را با هماهنگی خانه مطبوعات و شورای اطلاع رسانی استان به پیش ببرند.

او با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده، گفت: خبرنگاران خبرگزاری‌ها و نشریات استان همه از کرونا آسیب دیدند و باید فهرست همه آن‌ها را بدون هیچ استثنایی تهیه و در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات تعریف کرد.

حبیبی در خصوص اجرای تبصره ۲ آیین نامه بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی کشور، گفت: صدا و سیما در جلسه بعدی شورای اطلاع رسانی استان، گزارش کاملی از عملکرد دستگاه‌ها و برنامه‌های صدا و سیما در این زمینه تهیه و ارایه کند تا برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات و بهره برداری بهتر از اعتبارات این تبصره در سال آینده صورت گیرد.

معاون استاندار قزوین گفت: ادارات استانی که این تبصره را اجرایی نکردند اعم از اینکه قرارداد نبسته یا اعتبارت را برگشت زده‌اند باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.