شناسایی روستا‌های مستعد سرمایه گذاری در حوزه بومگردی اردبیل

معاون گردشگری استان اردبیل گفت: روستا‌های مستعد سرمایه گذاری در حوزه بومگردی شناسایی و مجوز برای راه اندازی واحد‌های بومگردی در این روستا‌ها صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه بررسی پرونده‌های متقاضیان اقامتگاه‌های بومگردی در اردبیل گفت: با هدف شناسایی روستا‌های مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه بومگردی کمیته برنامه‌ریزی در این حوزه تشکیل و برنامه‌ها در این زمینه بررسی شد.

او با بیان اینکه در گذشته مجوز‌های صادره بومگردی متمرکز بر چند روستا بوده است، تصریح کرد: با توجه به گستردگی روستا‌های استان اردبیل و جذابیت‌های ویژه تاریخی و طبیعی هر یک از روستا‌ها در تلاش هستیم تا مجوز‌ها به صورت متوازن به روستا‌هایی که دارای ظرفیت‌های بالقوه هستند، مجوز‌های راه‌اندازی واحد‌های بومگردی اعطا شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از شناسایی ظرفیت‌های ایجاد بومگردی در روستا‌های استان خبر داد و گفت: با شناسایی روستا‌های هدف اطلاع‌رسانی در مورد نحوه و اهداف توسعه بومگردی به جوامع محلی انجام و توزیع متوازن بومگردی در روستا‌های مستعد تحقق می‌یابد.

فرشی عنوان کرد: در این زمینه با روسای ادارات در شهرستان‌های استان نیز هماهنگی لازم انجام شده است تا با برگزاری جلسات مختلف اقدامات در این حوزه پیگیری و نسبت به شناسایی روستا‌های دارای ظرفیت اقدام شود.

او افزود: برای تحقق این موضوع راهکار‌های عملیاتی کردن آن و نقش دستگاه‌های مختلف در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته و تلاش می‌شود در این زمینه گام‌های جدید و اساسی برداشته شود تا شاهد توسعه متوازن بومگردی در روستا‌های مستعد استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.