عملیات مهار آلودگی نفتی در میدان نفتی ابوذر آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعزام تیم های تخصصی و آغاز عملیات مقابله با آلودگی نفتی در میدان نفتی ابوذر خبر داد.

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد:در پی دریافت گزارش وتصاویر ماهواره‌ای از مرکز همکاری‌های متقابل در اضطرار‌های دریایی مستقر در خلیج فارس، مبنی بر وجود دو لکه نفتی در میدان نفتی ابوذر، بلافاصله جلسات تخصصی به صورت مجازی  در این زمینه با مسئولین و کارشناسان سازمان بنادر ودریانوردی، شرکت نفت فلات قاره و سازمان محیط زیست برگزار شد و کنترل این  آلودگی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در اقدامی دیگر و به منظور بررسی و پایش بیشتر ابعاد آلودگی، شناور ناجی از بندر خارگ به منطقه اعزام شد و هماهنگی‌ها جهت اعزام بالگرد به منظور پایش هوایی با مسئولان فلات قاره ونیروی دریایی انجام گرفت.


بیشتر بخوانید

لکه‌های نفتی ساحل گناوه را آلوده کردند


 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  ادامه داد: در همین راستا نیمه شب گذشته یدک کش خلیح فارس به همراه تیم تخصصی و مواد زایل کننده نفت به خارگ اعزام شدند.

ارجمندزاده عنوان کرد: در اولین ساعات صبح امروز تیم‌های عملیاتی مقابله با آلودگی با استقرار در منطقه آلودگی، کار خود را جهت رفع آلودگی نفتی آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.