راه اندازی واحد پیوند کلیه از ابتدای مهر در خراسان جنوبی

رئیس اداره درمان امور بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی واحد پیوند کلیه در استان از ابتدای مهر امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دهقانی رئیس اداره درمان امور بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امسال کارگاهی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حضور کارشناسان و اساتید مجرب بین المللی از طریق انجمن اهدای عضو ایرانیان و طی قرارداد با وزارت بهداشت و انجمن برگزار شد که پرسنل بیهوشی، طب اورژانس، بخش‌های مراقبت ویژه بخش‌های آی، سی، یوی ۹ بیمارستان استان و پرسنل CCU آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

او افزود: با همکاری واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واحد شناسایی مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ابتدای مهر به واحد فراهم آوری ارتقا می‌یابد تا بخش پیوند کلیه در بیمارستان رازی راه اندازی شود.

رئیس اداره درمان امور بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئول مرکز جامع بیماری‌های خاص استان با بیان اینکه برای آموزش پرسنل تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است، گفت: بخشی از تجهیزات این بخش از سال ۹۵_۹۶ از سوی هیات امنای ارزی وزارتخانه تامین شده و در صورت تصویب ۵۰۰ میلیون تومان دیگر، برای خرید و تکمیل تجهیزات این بخش اقدام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


دهقانی با بیان اینکه فضای فیزیکی این بخش آماده و فوق تخصص‌های پیوند کلیه نیز در بیرجند حضور دارند، گفت: با وجود این شرایط، بخش پیوند کلیه در بیمارستان رازی بیرجند راه اندازی خواهد شد تا پیوند کلیه انجام شود و دیگر نیازی به رفتن بیمار به سایر استان‌های همجوار نباشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.