فرانسه: از بسته شدن مرز‌ها در اروپا باید تا حد ممکن جلوگیری شود

وزیر جوانان فرانسه ضمن انتقاد از بسته ماندن مرز‌های قاره سبز اعلام کرد از بسته شدن مرز‌ها در اروپا باید تا حد ممکن جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کلمنت بیون، وزیر جوانان فرانسه در امور اروپا امروز چهارشنبه با اشاره به تمهیدات اتحادیه اروپا برای بستن مرز‌های خود در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد از بسته شدن مرز‌ها در اروپا باید تا حد ممکن جلوگیری شود.

وی در مصاحبه با رادیو فرانسه تاکید کرد همبستگی اروپا واقعی است و کشور‌های این قاره به صورت انفرادی نباید هدف این اقدامات قرار بگیرند.

این مقام اظهار داشت به محض تایید واکسن کرونا، برای جمعیت فرانسه و اروپا دوز لازم واکسن از سوی آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود.

بیون در مورد مذاکرات تجاری پس از برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس گفت: توافق هنوز هم امکان پذیر است، اما دسترسی به بازار ما بدون رعایت قوانین غیرقانونی است.

دیروز اعلام شد اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است مرز‌های خود را دست کم تا اواسط ماه اوت به روی برخی کشور‌ها باز نکند. اتحادیه اروپا مرز‌های داخلی خود را در روز ۱۵ ژوئیه باز کرد.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به تشخیص خود می‌توانند مرز‌های خود را با هر کشوری که در فهرست سفید قرار دارد باز کنند یا ببندند. در عین حال کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نباید مرز‌های خود را به کشور‌هایی که در این فهرست قرار ندارند، باز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار