استاندار قم؛

آیین‌های محرم در فضا‌های باز و غیر مسقف برگزار شود

سرمست گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم تا جایی که امکان دارد باید در فضا‌های باز و غیرمسقف برگزار و از برپایی در مکان‌های سرپوشیده جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری گفت: اصل و تصمیم نهایی استان بر برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیش‌ازحد کرونا است.

استاندار قم در ادامه گفت: هنوز قم از سهمیه ۱۷ هزار ماسکی که باید هرروز از طریق وزارت بهداشت به این استان اختصاص پیدا کند بهره‌مند نشده است.

او اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل پاییز شاهد جولان همزمان کرونا و آنفولانزا باشیم بنابراین باید نسبت به سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برنامه‌ریزی شود.

سرمست افزود: دستگاه‌های فرهنگی نسبت به اصل فرهنگ‌سازی نسبت به توزیع ماسک و برپایی کارگاه‌های خانگی تولید ماسک توسط هیات‌های مذهبی برنامه‌ریزی کنند.

سرمست همچنین یادآو رشد: پیشنهاد شرکت توزیع برق قم در کاهش نیرو‌های اداری قم تا دوسوم اثر چندانی در کاهش مصرف برق نداشته و نمی‌تواند تصمیم موثری باشد.

استاندار قم عنوان کرد: از امروز تا پایان هفته آینده ساعت اداری دستگاه‌های استان از ۷.۳۰ تا ۱۳ خواهد بود و بلافاصله بعدازآن باید تمام سیستم‌های سرمایشی و برق مصرفی ادارات خاموش شود.

سرمست ابراز کرد: بهبود وضعیت مراکز درمانی برای افزایش ولتاژ برق از مهم‌ترین عوامل کاهش ساعت کاری ادارات قم است.

استاندار قم با انتقاد از وضعیت تجمع و شلوغی مطب‌های درمانی بیان کرد: در این شرایط دیگر نوبت‌دهی حضوری بی‌معناست و باید با اجرای روند نوبت‌دهی الکترونیک از حضور خطرآفرین بیماران در مطب، داروخانه‌ها و مراکز درمانی جلوگیری کنیم.

او با اشاره به موضوع ساماندهی کارگران روزمزد نیز گفت:کارگران به‌عنوان یکی از قشر‌های آسیب‌پذیر جامعه باید از حداقل‌های زندگی شهروندی برخوردار باشند.

سرمست همچنین گفت: خلاقیت و نوآوری شورای اطلاع‌رسانی قم در رابطه با هشدار دهی به جامعه نسبت به عادی پنداری کرونا در حد انتظار نبوده است.

استاندار قم در پایان تاکید کرد: در برگزاری مراسم دعای عرفه رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک اصل مهم و اساسی برای استان است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما گروه ملی ب بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.