طرح استحکام بخشی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرحله نخست بررسی طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد در شورای تخصصی امور پایگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرحله نخست بررسی طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد در شورای تخصصی امور پایگاه‌ها خبر داد.

سید امین قاسمی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در نشست شورای تخصصی پایگاهها، گزارش اولیه از وضعیت مطالعات پیشین و مطالعات انجام شده در خصوص مقاوم‌سازی بستر و سازه قلعه و روش‌های بهسازی و مقاوم‌سازی از سوی مشاور طرح ارائه شد.

او افزود: تحلیل و ابعاد مدل‌های ارایه شده، نتایج آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های نقشه‌های سه‌بعدی منجر به ساخت مدل سازه، معرفی و پیشنهاد روش‌های بهسازی و روش‌های مقاوم‌سازی با نتایج تحلیل‌ها و مشاهده‌های میدانی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست از سوی مشاور طرح بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: بهسازی خاک با استفاده از شمع، استفاده از میکروپایل، سبک سازه بام قلعه، تقویت دیوار به دو روش، شانکریت دیواره‌ها و ایجاد هسته مرکزی و پس‌کشیده از جمله روش‌های پیشنهادی بود که به گفته مشاور طرح با تحلیل تحقق‌پذیری طرح پیشنهاد شده است.

قاسمی عنوان کرد: موضوعات و پیشنهاد‌های ارایه شده در این نشست با حضور معاون وزارت میراث‎فرهنگی، مدیرکل امور پایگاه‌ها، رئیس موزه ملی ایران و اعضای شورای پایگاه‌ها در تهران مورد بحث بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار