آتش کرونا خاموش شدنی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر تغییر سبک زندگی تنها راه حل مقابله با کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پس از موج اول شیوع بیماری کرونا ویروس با بی توجهی و بازگشایی‌های مجدد شاهد موج دوم این بیماری در استان هستیم که تفاوت‌هایی با گذشته داشته است.

او با اشاره به خستگی کادر درمان استان، افزود: مشکل اصلی این روز‌های بخش پزشکی یزد بازگشت مراجعه بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی است و تنها ۲۰ درصد امکانات پزشکی به بیماران کرونایی اختصاص یافته در حالی که این آمار در موج اول حدود ۶۰ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد سازگار کردن فعالیت‌های دستگاه‌های مدیریتی و اجرایی با کرونا را اجتناب ناپذیر دانست و بر لزوم فرهنگ سازی مطابق با شرایط بهداشتی خاص تا رسیدن به شرایط پایدار تاکید کرد.

او در ادامه خواستار افزایش نظارت‌های جدی و بازدارنده از طرف مراجع ذی صلاح استانی شد و گفت: با فرا رسیدن ایام عزاداری محرم امکان رشد مجدد آمار مبتلایان وجود دارد در حالی که کادر درمان تحمل شیب ناگهانی دیگری را ندارد.

میرجلیلی بر همکاری بین دستگاهی و همدلی همگانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های یزد خدمات درمانی دریافت می‌کنند و سهم کرونا از این رقم ۲۸۵ بیمار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.