آمریکا ۱۲ هزار سرباز خود را از آلمان خارج می‌کند

مقامات واشنگتن امروز اعلام کردند قصد دارند ۱۲ هزار نفر از نیرو‌های خود را از آلمان خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی در اروپا باقی می‌مانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات واشنگتن امروز اعلام کردند به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از آلمان قصد دارند ۱۲ هزار نفر از این سربازان را از این کشور خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی برای دفع خطرات احتمالی و تنش با روسیه در اروپا حفظ می‌شوند.

این مقامات که با شرط فاش نشدن نامشان این خبر را اعلام کردند در ادامه اضافه کردند تنها تعداد کمی از واحد‌های پیشرفته به زودی منتقل خواهند شد. انتقال باقی نیرو‌ها سال‌ها طول خواهد کشید تا کار خروج کامل شود.

یکی از این مقامات گفت «برای اجرای این برنامه هنوز ماه‌ها و سال‌ها زمان لازم است، زیرا این کار بسیار پیچیده است.» او در ادامه به هزینه این کار اشاره کرد و گفت «این حرکت به طور بالقوه میلیارد‌ها دلار بودجه لازم دارد و نیازمند آن است که برنامه ریزی‌های دقیقی از سوی شعب نیرو‌های مسلح آمریکا صورت بگیرد.»

یکی دیگر از این مقامات گفت «راهنمایی‌های رئیس جمهور و جهت گیری او این روند را به جلو سوق داده و همه را روی اهداف رئیس جمهور متمرکز ساخته است.»

پیش‌تر دونالد ترامپ اعلام کرده بود به دلیل آنکه آلمان، به عنوان متحد ناتو، به تعهدات مالی خود در این سازمان به خوبی عمل نمی‌کند و در تجارت با آمریکا به سود خود رفتار می‌کند قصد دارد ۲۵ هزار نفر از سربازان آمریکایی را از آلمان خارج کند.

با این حال از آن زمان تاکنون، پنتاگون در این خصوص صحبتی نکرده است، هرچند مقامات فعلی و پیشین آمریکا از این تصمیم انتقاد کرده و آن را محرک سیاسی خوانده‌اند.

مقامات چهار ایالت آلمان که میزبان نیرو‌های آمریکایی هستند پس از اعلام این تصمیم ترامپ از کنگره آمریکا خواستند تا مانع اجرایی شدن آن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
کی آلمانی مبخوان بیدار شن و این همه خفت و خاری رها شن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
دو خط آخر خبر خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سربازهای آمریکایی توی آلمان چه غلطی میکردند؟
آخرین اخبار