منوچین: اپلیکیشن «تیک‌توک» به موضوع امنیت ملی آمریکا مربوط است

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که استفاده از اپلیکیشن چینی «تیک‌توک» تحت بازبینی در حوزه امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و چین و اتهام زنی جدید واشنگتن در خصوص اپلیکیشن «تیک‌توک»، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که موضوع این اپلیکیشن به بحث امنیت ملی آمریکا تبدیل شده است.

آمریکا مدعی است که اپلیکیشن تیک توک مطالب مرتبط با شهروندان آمریکا را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد. پیش از این هم کنگره آمریکا طرح ممنوعیت استفاده از «تیک توک» را اعلام کرده بود. بر اساس طرح کنگره آمریکا علیه اپلیکیشن «تیک توک»، کلیه کارمندان فدرال اجازه استفاده از این اپلیکیشن و سایر برنامه‌های منتسب به چین را ندارند.

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده که موضوع استفاده از اپلیکیشن «تیک توک» در آمریکا تحت بازبینی امنیت ملی آمریکا قرار گرفته و موضوع مذکور طی گزارشی به اطلاع کاخ سفید خواهد رسید.

واحد سرمایه‌گذاری های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، مسئول انجام این تحقیقات است. استیون منوچین همچنین این را هم گفته که جایگزین های زیادی برای اپلیکیشن «تیک‌توک» در آمریکا وجود دارد.

ادعاهای مطرح شده مقامات آمریکایی و همچنین فیس‌بوک علیه اپلیکیشن چینی «تیک‌توک» در حالی است که مسئولان آن بارها اتهام زنی‌ها را رد کرده‌اند.

کاربران اپلیکیشن «تیک‌توک» در شرایط کنونی یک میلیارد نفر تخمین زده می‌شوند. این شرکت هرگونه ارتباط با دولت چین را رد کرده است. 

تنش های پکن و واشنگتن طی ماه های اخیر به بالاترین سطح رسیده و کارشناسان چینی هشدار داده‌اند که تنش ها ممکن است به تقابل نظامی تبدیل شود. شیوع ویروس کرونا و قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ از جمله مسائلی است که آمریکا بواسطه آن ها علیه پکن اتهام زنی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر در ایران بود چه هیاهویی بر پا می شد
آخرین اخبار