کره جنوبی: پیونگ‌یانگ به تازگی یک موشک کروز ضد کشتی آزمایش کرده است

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند در اوایل ماه جاری میلادی همسایه شمالی آن‌ها یک موشک کروز ضد کشتی آزمایش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی امروز گزارش دادند که کره شمالی در چارچوب تمرینات نظامی تابستانی خود در اوایل ماه جاری میلادی (ژوئیه) یک موشک کروز ضد کشتی شلیک کرده است.

خبرگزاری کره‌ای یونهاپ در این خصوص به نقل از مقامات نظامی سئول نوشت این موشک در ششم ژوئیه از یک کشتی کره شمالی در دریای ژاپن شلیک شده و کمتر از ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) مسیر را طی کرده است.

بنا به نوشته یونهاپ، نوع دقیق این پرتابه نامشخص است، اما بنابر گزارش‌ها این موشک پیش از ششم ژوئیه از سوی پیونگ یانگ آزمایش شده است. یونهاپ به نقل از کیم جون رک، سخنگوی رئیس ستاد کارکنان نظامی کره جنوبی، نوشت «ما این را بخشی از تمرینات دریایی منظم کره شمالی می‌دانیم ... از نزدیک اقدامات نظامی آن‌ها را تحت نظر داریم و وضعیت آمادگی کامل خود را حفظ می‌کنیم.»

کره شمالی برای نخستین بار یک «موشک ضد کشتی خود هدایت شونده» را در فوریه ۲۰۱۵ آزمایش کرد. آزمایش موشکی پیش از آن نیز در ۱۴ آوریل صورت گرفته بود. در آزمایش ۱۴ آوریل، چندین موشک با بُرد کوتاه در دریای ژاپن مورد آزمایش قرار گرفت.

این اواخر، تنش‌ها در شبه جزیره کره از زمانی که همسایه شمالی دفتر ارتباطات دو کره را در مرز منفجر کرد، بالا گرفته است. در پی منفجر شدن دفتر همکاری دو کره، کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی که وظیفه ارتباط با کره شمالی را داشت، از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار