اشتغال مولد زندانیان خراسان جنوبی به هزار نفر می ‌رسد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده اشتغال مولد در ندامتگاه ‌های استان امسال به هزار نفر می ‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هاشمی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: پارسال اشتغال مولد به ۶۵۷ نفر رسید و از طریق تعاملی که با دستگاه قضایی برقرار شده است این رقم به بیش از هزار نفر در سال ۹۹ خواهد رسید.

او  به آموزش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: توسعه صنایع دستی حتی روی تخت زندانیان با همکاری بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از برنامه‌های مهم اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان است.

هاشمی با اشاره به توسعه مزرعه پرورش شترمرغ در زندان مرکزی بیرجند عنوان کرد: در طرح توسعه مزرعه شترمرغ که هزار و ۳۰۰ متر مسقف و ۱۸ هزار متر گردشگاه خواهد بود تعداد زندانیان شاغل در این مرکز از ۱۵ نفر به بیش از ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی تصریح کرد: کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان مرکزی بیرجند بیش از سه هزار متر مربع است که روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از این کارگاه‌ها برای حرفه‌آموزی استفاده می‌کنند.

او گفت: استان در موضوع حرفه‌آموزی پارسال رتبه سوم کشوری و در بخش اشتغال رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داد، همچنین بنیاد تعاون زندانیان استان در موضوع دامپروری و طیور و آبزیان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

هاشمی بیان کرد: برنامه‌های اصلاحی و تربیتی با اشتغال و حرفه‌آموزی نتیجه ‌بخش است چرا که اشتغال مولد، زندانیان را از نظر اقتصادی تامین می‌کند.

کارگاه‌های اشتغال در هفت زندان خراسان جنوبی فعال هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.