مرکز رشد علم و فناوری در عسلویه راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: تفاهم‌نامه راه اندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه در آینده‌ای نزدیک با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ایرج خرمدل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با مسئول راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه بیان کرد: تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه در آینده‌ای نزدیک با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد خواهد شد و امیدواریم این مرکز یاری‌بخش صنعت نفت در تکمیل زنجیره تولید محصولات و تجهیزات در کشور باشد.

او با اشاره به آماده سازی مقدمات راه اندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه ادامه داد: مراکز رشد و فناوری ظرفیتی مهم برای دستیابی به توسعه کشور به شمار می‌روند و این منطقه نیز به علت وجود صنایع بالا دستی و پایین دستی صنعت نفت بهترین نقطه برای راه اندازی این مرکز است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه کشور را در گرو فتح قله‌های علم و دانش دانست و افزود: خام فروشی و واردات برخی محصولات که ظرفیت و توان تولید آن در کشور وجود دارد برای توسعه نقطه ضعفی جدی محسوب می‌شود و ما باید به کمک شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری، زنجیره تولید و ساخت تجهیزات کلیدی صنایع را در کشور آغاز کنیم.

به تازگی عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر عبدالحسن بهرامی را به عنوان مسئول راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری شهرستان عسلویه منصوب کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.