آغاز برداشت گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی در استان قزوین

برداشت محصول گوجه فرنگی از سطح شش هزار و ۵۴ هکتار اراضی کشاورزی در استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جریان بازدید از عملیات برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان قزوین گفت: این میزان سطح زیر کشت گوجه فرنگی حدود ۴ درصد از مزارع آبی استان را تشکیل می دهد .

آغاز برداشت گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی در استان قزوین

خمسه افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت می شود که این میزان گوجه فرنگی تولیدی ۱۳/۵ درصد از تولید مزارع آبی استان و ۶ درصد تولید گوجه فرنگی کشور را شامل می‌شود.

استان قزوین رتبه ششم کشور در زمینه تولید گوجه فرنگی را به خود اختصاص داده است .

او افزود: این سازمان در راستای کاهش سطح کشت محصولات پرآب سطح کشت محصول گوجه فرنگی در استان را از حدود ۱۰ هزار هکتار در سال ۹۵ به حدود ۶ هزار هکتار در سال جاری رسانده و سطح زیر کشت این محصول امسال ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 خمسه اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده طی یک دوره پنج ساله با وجود کاهش قابل توجه سطح زیرکشت ، تولید این محصول در استان افزایش خواهد یافت .

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: طی دو سال اخیر تولید و کشت محصول گوجه از طریق سامانه جامع وزارت جهاد کشاورزی ثبت می شود که با داشتن اطلاعات دقیق از مزارع می توان برنامه‌ریزی مطلوبی جهت تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول انجام داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.