سخنگوی وزارت خارجه در دیدار با استاندار گیلان:

اولویت اصلی سیاست خارجی ایران توسعه ارتباطات با همسایگان است

سید عباس موسوی، توسعه ارتباطات ایران با ۱۵ کشور همسایه را اولویت اصلی سیاست خارجی کشورمان دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در جریان دیدار با ارسلان زارع استاندار گیلان تقویت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشور‌های همسایه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود را در کاهش آثار تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران موثر خواند.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه توقفی در مبادلات تجاری از طریق مرز آستارا در گیلان به عنوان تنها مرز فعال در این ایام ایجاد نشد.


بیشتر بخوانید


زارع با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی دولت‌های استکباری علیه ملت ایران و عنوان کرد: در این راستا توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان موضوعات حمل و نقل را در حوزه تجارت خارجی بسیار اثرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا تسهیل‌گر مبادلات است، اظهار کرد: میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان برای بهره‌مندی از ظرفیت کشور‌های همسود (CIS) از ابتدا فعال شد و تلاش ما براین است با بهره‌گیری از ظرفیت بالای فعالان توانمند بخش خصوصی و اتاق بازرگانی پویا در ایجاد تنوع محصولات کالا‌های صادرات محور و نیز احداث پایانه گل و گیاه در آستارا گام‌های موثری برداشته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در این دیدار گفت: توسعه ارتباطات با ۱۵ کشور همسایه، اولویت اصلی سیاست خارجی کشورمان است و در این میان از استان‌های همجوار با این کشور‌ها از جمله گیلان با توجه به دارای بودن ظرفیت‌های بسیار، انتظار مضاعف است.

سیدعباس موسوی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی ونیز فعالان بخش خصوصی گیلان در توسعه مبادلات تجاری و ارتباط با کشور‌های همسایه افزود: برای رفع موانع گسترش ارتباطات اقتصادی با کشور‌های همجوار پیگیری جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار