تبدیل استادیوم باغشمال تبریز به ورزشگاه اختصاصی دو و میدانی

رییس هیات دو و میدانی آذربایجان شرقی اعلام کرد: استادیوم باغشمال تبریز با موافقت مسئولان استانی به ورزشگاه اختصاصی رشته دو و میدانی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سعید حاجی‌زاده رییس هیات دو و میدانی آذربایجان شرقی  افزود: به دنبال تعطیلی مسابقات فوتبال در ورزشگاه باغشمال به علت فرسودگی سکوها، پیشنهاد تبدیل آن به ورزشگاه اختصاصی دو و میدانی را ارایه کردیم که این پیشنهاد پس از بررسی‌های لازم مورد موافقت مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

او اظهار داشت: با این اقدام از هر گونه مباحث مربوط به تغییر این ورزشگاه تاریخی و ارزشمند تبریز به کاربری‌های غیرورزشی جلوگیری به عمل آمد.

او با اشاره به برنامه‌های هیات دو و میدانی استان در زمینه استعدادیابی و توسعه این رشته ورزشی در حوزه قهرمانی، گفت: با در اختیار گرفتن ورزشگاه باغشمال و مناسب سازی و تجهیز آن برای رشته دو و میدانی، تبریز دارای دومین ورزشگاه اختصاصی دو و میدانی کشور پس از ورزشگاه آفتاب انقلاب در تهران می‌شود.

 رییس هیات دو و میدانی آذربایجان شرقی  با قدردانی از اهتمام و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد مراحل تحویل ورزشگاه باغشمال به هیات دو و میدانی و مناسب‌سازی و تجهیز آن هرچه زودتر انجام شود و ورزشکاران این رشته به طور کامل از امکانات آن بهره‌مند شوند.

 استادیوم فوتبال باغشمال (تختی) تبریز قدیمی‌ترین ورزشگاه حال حاضر ایران است که قدمت آن به سال‌ها نخست سده ۱۳ شمسی بر می‌گردد که به تدریج سکو‌های آن از تعداد ۵ هزار نفر تا ۲۵ هزار افزایش یافت و تا اوایل دهه ۱۳۸۰ استادیوم اختصاصی دو تیم تراکتور و ماشین سازی تبریز بود و حتی رقابت‌های لیگ‌های دسته‌های پایین نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شد.

به دنبال استقبال بیش از گنجایش این ورزشگاه از بازی‌های تیم تراکتور و بروز مسایل ترافیکی و امنیتی، شورای تامین آذربایجان شرقی از اواسط دهه ۱۳۸۰ برگزاری بازی‌های لیگ برتر و دسته اول و دوم را در این ورزشگاه نوستالوژیک برای علاقمندان ورزش آذربایجان و تبریز، ممنوع کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.