سعودی‌ها از خرید نیوکاسل منصرف شدند

گروه سرمایه گذاری عربستان سعودی از خرید باشگاه لیگ برتری نیوکاسل انگلیس منصرف شد.

 

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یک گروه سرمایه گذاری (کنسرسیوم) به رهبری صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی و به ریاست محمد بن سلمان که قصد خرید باشگاه لیگ برتری نیوکاسل انگلیس را داشت، از تصمیم خود برای انجام این سرمایه گذاری منصرف شد.

این گروه متشکل از صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، شرکت سرمایه PCP و برادران روبن که تصمیم داشت با پیشنهادی ۳۰۰ میلیون پوندی نیوکاسل را از مایک اشلی، مالک فعلی این باشگاه خریداری کند،با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل نا مشخص بودن اوضاع به خاطر شیوع ویروس کرونا، از تصمیم خود منصرف شده است.

در این بیانیه آمده است: در نهایت، طی روند طولانی غیرقابل پیش بینی، توافق تجاری بین گروه سرمایه گذاری و مالکان باشگاه منقضی شده است و قضیه سرمایه گذاری ما نمی‌تواند ادامه داشته باشد، به خصوص این که شرایطی که طبق آن فصل آینده آغاز خواهد شد و هنجار‌های جدیدی که بر مسابقات، تمرینات و دیگر فعالیت‌ها حاکم خواهد بود، نامشخص است.

مدتی بود که هیئت مدیره سازمان لیگ برتر سرگرم بررسی پیشنهاد این گروه و ارزیابی صلاحیت مالکان احتمالی بود.اسناد و مدارک این پیشنهاد در ماه آوریل به سازمان  لیگ برتر انگلیس  ارسال شد، اما از آن زمان تاکنون هیچ جزئیات دیگری اعلام نشده است.

گفتنی است به دلیل موارد مکرر نقض حقوق بشر در عربستان، افراد ، گروه‌ها و حتی نمایندگان پارلمان انگلیس با واگذاری نیوکاسل به این صندوق سرمایه گذاری عربستان که ریاست آن را شاهزاده بن سلمان بر عهده دارد، به شدت مخالف بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار