تیراندازی در شیکاگو؛ ۳ افسر پلیس مجروح شدند

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که ۳ افسر پلیس در جریان عملیات برای دستگیری یک سارق، هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اداره پلیس شیکاگو از مجروح شدن افسر پلیس در جریان دستگیری یک سارق خودرو خبر داد.

«دیوید براون»، رئیس پلیس شیکاگو آمریکا اعلام کرد که روز پنج‌شنبه به وقت محلی ۳ افسر پلیس در جریان عملیات بازداشت یک مظنون به سرقت خودرو، هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده‌اند.

این ۳ افسر پلیس به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما درباره وضعیت جسمانی آن‌ها گزارشی منتشر نشده است.

مظنون تحت تعقیب نیز در جریان این عملیات هدف گلوله پلیس قرار گرفته و مجروح شده است.

شیکاگو، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ایلینوی از ابتدای سال جاری میلادی یکی از خشونت‌آمیزترین سال‌های خود را تجربه کرده است.


بیشتر بخوانید


بر این اساس، در پایان هفته‌ای که گذشت ۶۳ نفر در شیکاگو هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و ۱۲ تن از این افراد جان خود را از دست دادند.

خشونت‌ها در شیکاگو به ویژه پس از کشته شدن جورج فلوید، شهرند سیاه‌پوستی که اواخر ماه مه به دست پلیس مینیاپولیس به قتل رسید، به شدت بالا گرفته است. قتل جورج فلوید اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای در گوشه و کنار جهان رقم زد و تیراندازی‌ها در آمریکا نیز رو به افزایش گذاشت.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که همزمان با شیوع ویروس کرونا و همچنین به راه افتادن تظاهرات ضد نژادپرستی در شهرهای آمریکا، تجارت اسلحه در این کشور به شدت افزایش یافته و به موازات این امر خشونت‌های تسلیحاتی و تیراندازی‌های جمعی نیز افزایش یافته است.

خریداران، مالکان مغازه‌ها و کارشناسان سلاح می‌گویند همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه مارس و پس از آنکه قرنطینه و محدودیت‌های دولتی در آمریکا سبب شد بیکاری به بالاترین سطح پس از رکود بزرگ افزایش یابد فروش سلاح نیز ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار