ظرفیت بالای پارک بزرگ و میدان چایی برای دوچرخه‌سواری

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: پارک بزرگ و میدان چایی تبریز برای دوچرخه سواری ظرفیت بالایی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، محمدحسین اسحقی  معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز   با بیان مطلب فوق افزود: پیاده‌راه‌سازی، ایمن‌سازی معابر و گسترش باند دوچرخه‌سواری در سطح شهر نمود‌های بارز انسان‌محوری در حوزه شهرسازی هستند.

او با اشاره به دلیل عدم استقبال شهروندان از وسایل نقلیه عمومی اظهار داشت: ما در شهر مطلوبیت استانداردی در حوزه انسان‌محوری نداریم و باید به سمتی برویم که مردم تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک شوند.

او ادامه داد: بهترین مسیر دوچرخه‌سواری تبریز را در اتوبان پاسداران فرشته جنوبی احداث شده است، اما متاسفانه از سوی شهروندان چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز   مسیر‌های پیشنهادی جهت احداث مسیر دوچرخه‌سواری در اطراف شهر را شامل پارک بزرگ، چایکنار و پارک پیوند معرفی کرد و افزود: در پارک بزرگ تبریز با مساحت ۶۰۰ هکتار بستر مناسبی برای مسیر دوچرخ‌سواری می‌توان ایجاد کرد که کاربرد تفریحی و ورزشی نیز می‌تواند داشته باشد.

اسحقی افزود:چایکنار یا میدان چایی تبریز نیز فرصت بی بدیلی برای شهر تبریز است که می‌توان از سه راهی اهر تا پارک بزرگ تبریز سیستم حمل و نقل پاک مخصوصا دوچرخه‌سواری را راه اندازی کرد و مسیر پارک پیوند نیز با ۷ کیلومتر پتانسیل خوبی برای این مسیر دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: در داخل شهر بایستی به جای مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، بیشتر به دنبال ایمن‌سازی دوچرخه‌سواری و اشاعه فرهنگ صحیح و ایمن دوچرخه‌سواری به مردم باشیم که رسانه‌ها نیز نقش مهمی در این رابطه می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار