فراهم شدن زمینه برای برندسازی بادام در شهرستان سامان

فرماندار سامان گفت: به زودی زمینه برای برندسازی بادام در این شهرستان فراهم می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار سامان با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ درصد از بادام مامایی مرغوب این شهرستان به هندوستان صادر می‌شود اظهار داشت: با تشکیل اتحادیه حرفه‌ای بادام متشکل از کشاورزان، عرضه کنندگان و صادرکنندگان فعال در شهرستان به زودی زمینه برای برندسازی بادام منطقه فراهم می‎شود.

او افزود: این شهرستان با تولید ۲۷ درصد بادام مرغوب کشور نقش مهمی در تولید این محصول صادراتی در کشور ایفا می‌کند، اما از آنجا که صاحب نام و برند نیست، ارزش افزوده این محصول نصیب کشاورزان منطقه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


اکبریان اضافه کرد: سودی که از صادرات این محصول نصیب کشاورز می‌شود بسیار کمتر آن چیزی است که نصیب واسطه‌ها می‌شود، از همین‌رو تلاش شده تا در گام نخست اتحادیه‌ای متشکل از تولیدکنندگان و صادرکنندگان منطقه شکل شود، تا بتوان در گام‌های بعدی با افتتاح شهرک تخصصی بادام، زمینه برندسازی این محصول مهم صادراتی را فراهم کرد.

او با بیان اینکه مراحل اداری احداث شهرک تخصصی بادام به اتمام رسیده است و به زودی زمین این طرح تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی می‎شود ادامه داد: بعد از آماده‌سازی اولیه، زمین موردنظر به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

اکبریان از تدوین راهکار‌های حمایتی از صادرکنندگان بادام خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا با ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی هم از صادرکنندگان و هم از باغداران پرتلاش حمایت کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.