قرار گرفتن ۳۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری مورد هدف برنامه توسعه اقتصادی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۷۵ روستای این استان هدف برنامه توسعه اقتصادی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد محمودیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۷۵ روستای این استان بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، مورد هدف اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قرار گرفته است.

او افزود: این سند مطابق با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر یک از روستا‌های استان تدوین شده است و برای اجرا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


محمودیان اضافه کرد: از مهمترین اهداف این طرح، تدوین اولویت بندی و ایجاد فرصت‌های شغلی با توجه به زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستا‌ها است.

او نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را مهمترین چالش اقتصادی روستا‌ها برشمرد و گفت: با وجود تولیدات خوبی که در بخش محصولات باغی و زراعی در استان وجود دارد، اما تاکنون برنامه‌ای برای ایجاد زنجیره ارزش تولید تدوین و اجرا نشده است و این موضوع رسیدن به توسعه اقتصادی را به تاخیر می‌اندازد.

محمودیان ادامه داد: امید است با اجرای این برنامه با توجه به سیاست‌های تدوین شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستا‌ها ایجاد و به دنبال آن برای این جمعیت شغل و درآمد پایدار فراهم کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار