پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق و تندباد در شرق و جنوب بوشهر

هواشناسی بوشهر، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای برای ارتفاعات شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد‌های جنوبی در برخی نقاط استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان وجود دارد.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در روز‌های آینده، غبار محلی، شرجی، رطوبت و دمای بالا، گاهی وزش باد و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان است.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته برازجان با ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوشهر بود و به جز دیر و کنگان که در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۸ و ۳۹ درجه سلسیوس داشتند، هشت ایستگاه دیگر دمای ۴۰ تا ۴۶ درجه را گزارش کردند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا،  جهت وزش باد را در این مدت بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل شب گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

انصاری، ارتفاع موج  را در این مدت ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: امروز تا اواخر وقت این میزان به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و شمالی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۰۲، جزر اول ساعت ۱۴:۰۶، مد دوم ساعت ۲۰:۲۷ و جزر دوم ساعت ۲۳:۲۷ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.