نکات کلیدی برای تهیه ساندویچ مغز لذیذ و خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه ساندویچ مغز را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ساندویچ مغز یکی از ساندویچ‌های محبوب ایرانیان است البته بهتر است بگوییم یکی از علاقه مندی‌های آقایان ایرانی است. مغز یکی از پرخاصیت‌ترین و در عین حال چرب‌ترین قسمت‌های گوسفند است.

طبق نظر پزشکان این قسمت از کله پاچه بقدری چرب است که توصیه می‌شود سالی یک بار خورده شود. مزاج مغز آن طور که گفته شده است سرد و‌تر است؛ بنابراین مصرف آن به کسانی که دارای مزاج سرد هستند توصیه نمی‌شود.


مواد لازم

کره: ۱۰۰ گرم
خیارشور: ۵ عدد
مغز گوسفند: ۳ عدد
پیاز بزرگ: ۱ عدد
جعفری خرد شده: ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم
فلفل قرمز: به مقدار لازم

مراحل پخت

ابتدا مغز را چند دقیقه درون آب سرد قرار دهید تا براحتی بتوانید رگ‌های آن را جدا نمایید (به قطعات بزرگ برش دهید).


سپس آن را بشویید و همراه با پیاز خرد شده، جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت بگذارید تا کاملا پخته شود.

سپس آن را از آب جدا نموده درون آبکش قرار دهید تا آب آن به خوبی کشیده شود.

در مرحله بعد طرز تهیه ساندویچ مغز، باید مغز را به قطعات دلخواه برش دهید (یا می‌توانید له نمایید) و با کره بر روی حرارت کمی تفت دهید.

در آخر آب لیمو ترش را به آن اضافه نمایید و سپس بلافاصله از روی حرارت بردارید.

نمک وفلفل آن را اندازه نمایید و درون نان باگت یا هر نوع نان ساده به صورت ساندویچی همراه با خیار شور، گوجه فرنگی، سبزیجات دلخواه و سس خردل یا سس دلخواه خود میل نمایید.

نکات ساندویچ مغز

برخی از افراد موقع تفت دادن و سرخ کردن مغز با کره مقداری زعفران و قارچ هم اضافه می‌کنند. برخی دیگر هم موقع پختن مغز، علاوه بر پیاز، نمک، فلفل و جعفری شده ترجیح می‌دهند چند حبه سیر هم اضافه کنند. شما هم با توجه به ذائقه خود می‌توانید زعفران و سیر اضافه کنید.

 

منبع: غذالند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار