جریمه ۳۰۰ یورویی برای نزدن ماسک در قبرس

در پی شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های شدیدی در کشور قبرس اعمال شده است و افرادی که ماسک نمی‌زنند باید ۳۰۰ یورو جریمه پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از روز جمعه دهم مرداد ماه کشور قبرس زدن ماسک در تمام مکان‌های سربسته مانند سوپرمارکت‌ها، کلیسا‌ها و مراکز خرید و ... را اجباری اعلام کرد.

کنستانتینوس یانو، وزیر بهداشت قبرس گفت: بازگشت محدودیت‌های کرونا باعث دلخوری بعضی افراد می‌شود، اما شواهد جدید نشان می‌دهد بیشتر افراد مبتلا به این بیماری بی نشانه هستند، در واقع ناقل بیماری کرونا هستند که می‌توانند بسیاری افراد دیگر را آلوده کنند.

او ادامه داد: باور اینکه کرونا ریشه کن می‌شود غلط است، اما می‌توان این بیماری را در سطح پایین خود نگه داشت و اجازه جولان ندهیم.

وزیر بهداشت قبرس اعلام کرد: از نیمه شب جمعه، هر کسی که در مکان‌های شلوغ مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها و کلیسا‌ها ماسک نپوشد، ۳۰۰ یورو (۳۶۶ دلار) جریمه می‌شود. همچنین با توجه به بازگشت مسافران قبرسی از تعطیلات، تست کرونای تصادفی در فرودگاه‌ها از ۶۰۰ به ۱۰۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

او تاکید کرد: در ادامه محدودیت‌ها نیز وسایل حمل و نقل عمومی با نصف ظرفیت مسافر جابجا می‌کنند و پلیس‌ها برخورد سفت و سختی با کسانی که فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند، خواهند داشت.


بیشترخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار