تعطیلی همه آرامستان‌های استان مرکزی

در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی تعطیلی همه آرامستان‌های استان تصویب شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه پدافند زیستی استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی در اراک تشکیل و در این جلسه مقرر شد همه آرامستان‌های سراسر استان تعطیل شوند  وفقط برای دفن اموات به صورت موقت باز و با حضور ۱۰ نفر شوند.

طبق این مصوبات هر گونه تجمع از جمله مراسم عید غدیر در استان ممنوع است مگر با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و به صورت محدود برگزار شود و برای بانک ها، نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که مصوبات ستاد مقابله با کرونا را نادیده بگیرندپرونده قضایی تشکیل می‌شود.

تعطیلی همه آرامستان‌های استان مرکزی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: بر اساس تصمیم قرارگاه پدافند زیستی، برگزاری هرگونه تجمع و آیین مرتبط با عید غدیر خم در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان ممنوع است و دستگاه‌های موظف هستند با حساسیت اجرای این مصوبه را در دستور کار قرار دهند.

آقازاده افزود: دوایر دولتی، اعضای شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی باید ب وظایفشان را در مورد مصوبات ستاد مقابله با کرونا پی گیری کنند و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باید برای دستگاه‌هایی که تکالیفشان را در مقابله با کرونا به درستی انجام نمی‌دهند به دادگستری ارجاع دهد تا علیه آن‌ها اعلام جرم شود.

او با اشاره به تاکید رهبری در مورد مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا د رعایت مسایل بهداشتی و اضافه کرد: رعایت نشدن مقررات و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از سوی افراد و دستگاه‌ها از نظر قانونی و شرعی جرم است و متخلفان باید پاسخگو باشند.

استاندار مرکزی بیان کرد: براساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی باید از یک ماه گذشته آرامستان اراک بسته می‌شد در صورتی که اکنون این آرامستان باز است و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

او با بیان اینکه رعایت نشدن ضوابط بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا از سوی افراد و دستگاه‌ها و به خطر انداختن جان مردم خیانت به کشور است ادامه داد: صحبت کردن در خصوص مقابله با ویروس کرونا کافی نیست وباید همه مردم و مسئولان استانی برای مقابله با این ویروس اقدامات عملیاتی انجام دهند.

آقازاده تصریح کرد: در صورتی وزیر بهداشت رعایت بهداشت در دوایر دولتی و آرامستان‌های کشور را خوب توصیف کرد کرده که وضعیت بهداشتی این اماکن در استان مرکزی مناسب نیست.

او تاکید کرد: آیین‌های محرم و صفر هرسال باشکوه برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع کرونا به فرموده مقام معظم رهبری این آیین‌ها باید متفاوت و همراستا با مصوبات ستاد ملی کرونا باشد و برای آن‌ها تصمیم سازی شود.

استاندار مرکزی در خصوص کنکور هم گفت: کنکور دانشگاه‌ها باید در استان مرکزی برگزار شود و نحوه برگزاری این امتحانات پس از تصمیم گیری در ستاد کرونا اعلام می‌شود.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در هفته گذشته نسبت به قبل از آن افزایش یافته و نیاز است دلیل این مهم از سوی مسئولان دستگاه‌های مربوطه بررسی شود.

اکرمی افزود: برگزاری تجمع‌ها، آیین‌های عروسی، سوگواری و همایش‌ها در کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است و در استان مرکزی هم نیروی انتظامی می‌تواند با هرگونه برگزاری آیین و تجمع بدون هماهنگی ستاد استانی کرونا برخورد بازدارنده کند.

سید جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست گفت:استان مرکزی از نظر مرگ و میر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جزء ۲ استان آخر جدول بود که در هفته گذشته جایگاه این استان هشت پله افزایش یافته‌است.

جمالیان افزود: ۱۵ نفر از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته گذشته استعفا داده اند و درخواست جذب پرستار از سوی این دانشگاه به نیروی انتظامی و تمامی دستگاه‌های مربوطه ارایه شده‌است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.