نوبخت خبرداد؛

نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه کشور منحصر به فرد است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:سازمان برنامه و بودجه کشور در مسیر توسعه کشور به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پی برده و این نقش را در توسعه منحصر به فرد می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم رونمایی از هزار استاندارد جدید آموزش مهارت اظهار کرد: سازمان فنی وحرفه ای باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و خود به صورت تخصصی به مهارت و اشتغال روی بیاورد.

او با بیان اینکه ️برای جهش تولید و بهره وری دانش بنیانی و مهارت افزایی الزامی است، گفت: ️در برنامه ششم توسعه مهارت افزایی ضروری است و سازمان برنامه و بودجه کشور در مسیر توسعه کشور به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پی برده و این نقش را در توسعه منحصر به فرد می‌داند.

نوبخت گفت: ️سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در رشد ۸ درصدی در اقتصاد و تولید ناخالص ملی و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه نقش دارد.

او با بیان اینکه زمانی اینکه بتوانیم در سال از ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم یک هدف دست یافتنی تلقی می‌شد، گفت: قانونگذاران آن را در برنامه ششم ابلاغ کردند، اما تغییر شرایط کشور و عدم دستیابی به منابع سرمایه گذاری خارجی و محدود شدن منابع ارزی و ریالی، ناچار شدیم تغییراتی اعمال کنیم.

نوبخت با بیان اینکه ابتدا به تغییر اهداف توجه شد که یک موضوع الزامی به شمار می‌رفت، ادامه داد: با توجه به این که همه نیروی آماده به کار و رقابتی که با کشور‌های منطقه داریم نمی‌توانستیم به کمتر از ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی فکر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لازم است امکانات را به افزایش بهره وری هدایت کنیم، گفت: ما نمی‌توانیم برای ایجاد پارک‌های علم و فناوری جدید سرمایه گذاری کنیم و باید پارک‌های موجود را به افزایش بهره وری سوق دهیم.

نوبخت افزود: لازم است بنیان تولید خود را بر پایه دانش و فناوری‌های نو قرار دهیم و برنامه ریزی‌هایی برای عمل نیروی انسانی متکی به افزایش مهارت‌ها داشته باشیم.

او با بیان اینکه در برنامه هفتم موضوع مهارت را برجسته خواهیم دید، گفت: از سازمان فنی و حرفه ای درخواست دارم برنامه امسال و سال آینده خود را در راستای مهارت آفرینی ارائه کنند چرا که قبل از ۱۵ آذرماه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار