فضانوردان ناسا به زمین باز خواهند گشت

ناسا اعلام کرد نخستین فضانوردانی که  توسط فضاپیمای آزمایشی اسپیس ایکس به مدار سفر کرده بودند امروز به زمین باز خواهند گشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس قرار است فضانوردان ناسا را از مأموریت تاریخی به خانه بازگرداند.

دو فضانورد ناسا رابرت بنکن و داگلاس هورلی، نخستین افرادی هستند که توسط شرکت اسپیس ایکس به فضا سفر کردند و قصد دارند امروز به زمین بازگردند.

این مردان پس از پرتاب از مرکز فضایی کِنِدی در فلوریدا توسط فضاپیمای اسپیس ایکس، دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی بودند.

روز شنبه، این دو فضانورد قرار است سوار بر فضاپیمای اسپیس ایکس شوند و از ایستگاه فضایی خارج شوند تا سفر ۱۹ ساعته خود را به سمت خانه آغاز کنند. 

طوفانی سهمگینی عازم فلوریدا است که به احتمال زیاد باعث ایجاد وزش باد و امواج زیاد در مکان‌های فرود احتمالی این فضاپیما خواهد شد و ممکن است برنامه بازگشت این دو فضانورد را به تعویق بیندازد.

این فضانوردان هر دو خلبانان آزمایشی هستند که به طور خاص آموزش دیده‌اند تا میزان کارآمدی فضاپیمای اسپیس ایکس به نام اژد‌ها را بسنجند. اژد‌ها اگر یک فرود ایمن نداشته باشد، به عنوان فضاپیمای انسانی مورد تایید نخواهد بود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار