سلامت مردم محور فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حفظ سلامت آحاد مردم، محور و هدف اصلی فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایام کرونایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام رسول برگی   رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی  روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سال تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تعطیلی بسیاری از مناسبت‌های انقلابی و مذهبی با شیوع ویروس کرونا، افزود: در این زمینه باید حفظ سلامت مردم مدنظر باشد و هر گونه حرکت بر خلاف این رویه خلاف عرف و شرع است.

او  اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خود را در هر شرایطی موظف و مکلف به تبعیت از فرامین و توصیه‌های مقام رهبری و در کنار آن دستورات بهداشتی و پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌داند.

حجت الاسلام برگی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردم محور بوده و به عنوان نهادی غیردولتی، عمومی و برخاسته از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم بوده است، اضافه کرد: طی ۴۰ سال گذشته این شورا در تمام شرایط سخت و دشوار، تلخی‌ها و شیرینی‌های انقلاب همپای مردم حاضر بوده و تلاش کرده است به آنچه که منویات امام راحل و مقام رهبری است، جامه عمل بپوشاند.

اواز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و تبلیغی برای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: در حال حاضر افزون بر ۲۰ دستگاه مختلف فرهنگی در سطح کشور فعالیت دارد، اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قدیمی‌ترین نهاد‌ها در این عرصه است که کارنامه‌ای درخشان و قابل قبول طی ۴۰ سال از خود ارایه کرده است.

او  یاداور شد: طبق اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مصوب سال ۱۳۸۸ هیات وزیران، این مجموعه عهده دار برگزاری ۱۲ مناسبت در کشور است و در کنار آن در برگزاری مراسم‌های مربوط به رویداد‌های غیرمترقبه نیز مسئولیت دارد که نمونه‌های شاخص آن حماسه ۸ دی در تبریز و ۹ دی در سراسر کشور برای مقابله با فتنه گران و در سال‌های اخیر برگزاری تجمع‌های مردمی در مقابله با حوادث آبان پارسال، می‌باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم، زنده نگاه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن، برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور به منظور بزرگداشت مناسبت‌های جهان اسلام با همکاری مراجع ذی‌ربط مانند وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام و تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری نظام را از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد.

حجت الاسلام برگی گفت: اتخاذ تدابیر و خط‌مشی‌ها و تنظیم تقویم مناسبت‌های سالیانه، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های مؤثر فرهنگی ـ تبلیغی، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت‌های کشور در چارچوب وظایف و اهداف شورا، تشکیل ستاد‌های برگزاری مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی کشور، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز، انجام پژوهش و مطالعات راهبردی و کاربردی در موضوعات مرتبط با وظایف شورا، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های همکار در اجرای مراسم و اعلان مواضع در موقعیت‌ها و شرایط ویژه از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.

او  خط قرمز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را ورود به مباحث جناحی و حزبی اعلام و اظهار کرد: اولویت این شورا تعامل دوطرفه با تمام جریان ها، احزاب و جناح‌های سیاسی زیرچتر انقلاب اسلامی است و هر جریان، فکر و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که برای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و هدف اصلی آن خدمت به مردم است، در راس فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار دارد.

او  رویکرد غیرجناحی و غیرحزبی بودن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه‌های این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و افرود: دعوت از سخنرانان گوناگون و چهره‌های مختلف از تمامی جریانات و جناح‌های قانونی کشور در آیین‌ها و مراسم‌های انقلابی و مذهبی از جمله این رویکردهاست که همچنان تداوم دارد و ما به این رویه اعتقاد راسخ و مبنایی داریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی   خدمت رسانی جهادی به مردم را جزو اقدامات اخیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد و اظهار داشت: از همان روز‌های اول شیوع ویروس کرونا، این مجموعه با بهره مندی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استان خدمات عدیده‌ای در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، مواد ضدعفونی کننده و کمک‌های مومنانه ارایه کرده است که این خدمات همچنان با مساعدت خیرین ادامه دارد.

برگی گفت: تاکنون یکهزار و ۳۰۰ بسته معیشتی و مواد غذایی با امضای تفاهم نامه‌ای بین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تعدادی از خیرین در سطح شهر‌های مختلف و محلات حاشیه‌ای و آسیب پذیر توزیع شده است.

او  اضافه کرد: در همین رابطه با مساعدت تعدادی از خیرین استان و با هماهنگی صنف نانوایان از ۱۵۰ روز قبل توزیع نان صلواتی، هر روز در یکی از محلات محروم شهرستان تبریز آغاز شده و برای کمک به مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همین خدمت در سایر شهرستان‌ها نیز با کمک رابطان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به انجام می‌رسد.

حجت الاسلام برگی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در ۵ نقطه شهر تبریز، توزیع یکهزار و ۳۰۰ دست لباس گان در مراکز درمانی و بیمارستانی استان و ذبح ۳۸ راس دام سبک و دو راس دام سنگین و توزیع گوشت گرم بهداشتی به استعداد بیش از ۵۰۰ بسته را از دیگر اقدامات خدمات جهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد.

او  راه اندازی هیات‌های اندیشه ورزی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی را از رئوس فعالیت‌های این نهاد اعلام و اضافه کرد: در قالب این هیات‌ها شورای امنای محلات را در تبریز تشکیل داده و به صورت مویرگی به محلات مختلف ورود کرده ایم تا برنامه‌های خدمات رسانی را به سهولت و بدون واسطه به انجام برسانیم که این برنامه ریزی در دوران سخت کرونایی بسیار نتیجه بخش بوده است.

به گفته برگی تاکنون بالغ بر ۳۰ هیات اندیشه ورزی با اقشار مختلف از جمله دانشجویان، استادان حوزه و دانشگاه، طلاب، جوانان، روابط عمومی ادارات و سازمان‌های دولتی، فعالان فرهنگی، خانواده شهدا و ایثارگران، نهاد‌های امنیتی و انتظامی و فعالان شبکه‌های مجازی و اصحاب رسانه توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تشکیل شده است.

او از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست کرد تا با حساسیت و جدیت ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی را همراهی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.