سومین نهنگ هوایی دنیا + تصاویر

سومین فروند هواپیمای حمل‌ونقل حجیم ایرباسBelugaXL را بیشتر بشناسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای بسیاری از علاقمندان به صنعت هوایی دنیا جالب باشد که با شکل  و شمایل عجیب هواپیماها آشنا شوند. شباهت آن ها به پرندگان و شاید آبزیان در طراحی می تواند توجه بسیاری از خوانندگان مجلات برتر این صنعت را جلب کند.

البته که در این روزهای کرونایی که سفرها در سراسر دنیا کاهش پیدا کرده است دیدن تصاویر خارق العاده از انواع هواپیماهای دنیا در دورانی که باید در خانه بمانیم خالی از لطف نیست. البته که بررسی درآمد زایی این شرکت های ساخت هواپیما نیز از نکات مهمی است که می توانند برای خوانندگان جذاب به نظر بیاید.
 
ارباس BelugaXL
سومین فروند هواپیمای حمل‌ونقل حجیم ایرباس BelugaXL از پینت‌شاپ تاسیسات تولوز خارج شد. ایرباس در توییتر خود تصاویری از BelugaXL شماره ۳ با لیوری نهنگ بلوگا را در حال خروج از پینت‌شاپ منتشر کرده است. 

ارباس BelugaXL

هواپیمای ایرباس BelugaXL برپایه A۳۳۰ ساخته شده و اکنون دارای نام رسمی A۳۳۰-۷۰۰L است. ایرباس ۶ فروند از این هواپیما را با موتور‌های رولزرویس ترنت ۷۰۰ خواهد ساخت تا جایگزین ناوگان بلوگا A۳۰۰-۶۰۰ST کنونی برای حمل بخش‌های بدنه و بال‌های هواپیما‌ها به خطوط مونتاژ گردد. نسل تازه بلوگا به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند همزمان دو بال ایرباس A۳۵۰ را حمل کند.

ارباس BelugaXL
این هواپیما‌ها به تدریج جایگزین ناوگان پنج فروندی نسل قبلی بلوگا یعنی هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ST خواهند شد، اما ایرباس می‌گوید با توجه به نیازمندی‌های خود ممکن است بلوگا‌های قدیمی را همچنان در خدمت نگه دارد.

ارباس BelugaXL
ایرباس BelugaXL تا ۳۰ درصد ظرفیت بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. این هواپیما توانایی بیشینه حمل باری تا ۵۰.۵ تن و وزن خالی عملیاتی برابر با ۱۲۷.۵ تن را خواهد داشت. محفظه کارگو با طول ۴۶.۵۶ متر توانایی حمل بال‌های A۳۵۰ را خواهد داشت. همچنین در بخش‌های کارگو پایین BelugaXL توانایی حمل ۱۴ کانتینر LD۳ نیز خواهد داشت.

ارباس BelugaXL

فیلمی که در ادامه خواهید دید از لحظات ساخت، نصب و پرواز این غول پیکر (ایرباس BelugaXL) است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار