استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی گفت: موضوع پژوهش در برنامه‌های توسعه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی  عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: هیچ گره‌ی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود و این حوزه باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی، از نمایندگان مجلس نیز می‌خواهیم برای تقویت این حوزه قدم بردارند.

توجه به اسناد بالادستی در تهیه برنامه اقتصادی آذربایجان شرقی

علی جهانگیری  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارائه کرد.

او  با بیان اینکه ۹ گروه کاری در ذیل این کارگروه تشکیل شده است، افزود: تمام اسناد بالادستی در تهیه برنامه اقتصادی استان برای سال ۹۹ لحاظ شده و بخش‌های مهم وظایف دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او با تأکید بر اینکه برای هر طرح یا پروژه اقتصادی در استان، فهرست اقدامات لازم تعریف شده است، افزود: اولویت ما در تهیه این برنامه، پیگیری در حین اجرای پروژه است و پیشنهاد می‌کنیم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان متولی برنامه‌های توسعه، روند تحقق این برنامه را رصد کند.

در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد بند ز تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در خصوص اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان، سه عنوان از طرح‌های پژوهشی سال قبل و چهار محور اولویت‌دار پژوهشی استان به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین ۱۲ مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان از جمله طرح جامع شهر عجب‌شیر به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار