رئیس پلیس فتا استان ایلام خبر داد;

کلاهبرداری با ترفند فروش کالا و انجام خدمات ارزان قیمت

سرهنگ جمالی در خصوص کلاهبرداری با ترفند فروش کالا و انجام خدمات ارزان قیمت در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: استفاده از خدمات آنلاین به خصوص خرید و فروش اینترنتی در بین عامه مردم امروزه رونق گرفته است و می‌توان انواع و اقسام کالا‌ها را خرید و فروش کرد. اما در این بین کلاهبرداران با تبلیغاتی همچون فروش کالا‌ها و ارائه خدمات ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: کلاهبرداران سایبری با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی جعلی با موضوعاتی مانند فروش انواع کالا‌ها و خدمات ارزان قیمت مانند کالا‌هایی با ۵۰ درصد تخفیف، حراج پوشاک تک سایز، کار‌های تعمیراتی با نصف قیمت وغیره از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

 جمالی ادامه داد: مجرمان سایبری از خریدار می‌خواهند تا بخشی از هزینه را به عنوان بیعانه پرداخت کند، ولی با پرداخت پول دیگر پاسخگو نبوده و خبری از کالا نیست و با این روش از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام مطرح کرد: به شهروندان توصیه می کنیم خرید‌های اینترنتی خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند انجام دهند و قبل از واریز هرگونه وجهی از اصالت و معتبر بودن سایت و فروشگاه اطمینان حاصل کرده و در خصوص هویت انتشار دهندگان آگهی‌های خدمات ارزان قیمت تحقیق به عمل آورند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.