بهبود مناسب‌سازی معابر شهر زنجان برای معلولان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در دیدار با شهردار زنجان خواستار رفع مشکلات معلولین و توجه ویژه به مقوله مناسب سازی شهری برای تردد راحت معلولین و سالمندان در شهر زنجان شد.

بهزیستی به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان در دیدار با شهردار زنجان به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی مناسب سازی در فضای شهری و ساختمان‌های عمومی جدیدالاحداث پرداخت و پیشنهاد کرد شهردار فردی را به عنوان مشاور در امور معلولین جهت نظارت بر مناسب سازی در پروژه‌ها منصوب کند.

او با اشاره به پیگیری در خصوص ورود ون‌های مناسب سازی شده به سیستم حمل و نقل عمومی جهت استفاده معلولین اظهار کرد: در زمینه سیستم حمل و نقل عمومی عملا اقدامی در استان زنجان صورت نگرفته و معلولین در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند.
 
محمدی افزود: طبق قانون افراد دارای معلولیت باید به صورت رایگان از سامانه‌های حمل و نقل عمومی برخوردار شوند که متاسفانه علی رغم پیگیری‌های متعدد جهت صدور کارت شهروندی برای معلولین، تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

یگانه شهردار زنجان نیز با بیان اینکه نشست مسئولین ستاد مناسب سازی استان زنجان با شهرداری به صورت دوره‌ای و مستمر ادامه پیدا کند، تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع در جلسات ستاد مناسب سازی استان زنجان شخصا حضور پیدا خواهم کرد و امیدوارم همکاری مستمر بهزیستی و شهرداری موجب بهبود مناسب سازی شهری و تردد راحت معلولین و سالمندان در سطح شهر شود.

او با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و اتوبوس‌های موجود مورد نوسازی و بازسازی قرار میگیرند تا قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت باشند، افزود: کارت شهروندی جهت استفاده رایگان معلولین از سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و عملیاتی می شود.

یگانه با بیان اینکه در جهت مناسب سازی فضا‌های شهری و پارک‌ها از طرف شهرداری اقدامات مناسبی صورت گرفته است، گفت: پارک‌ها و فضا‌های سبزی که در حال حاضر ایجاد می‌شود، جهت استفاده معلولان مناسب سازی می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.