بهره مندی ۳۸۵ روستا در بابل از نعمت گاز طبیعی

۳۸۵ روستا در شهرستان بابل تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به مناطق کوهستانی بابل با حضور نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان، گفت: از ۴۳۸ روستا که قابلیت گازرسانی در شهرستان بابل را دارند ۳۸۵ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند و ۱۷ روستا نیز در مرحله اجرا می‌باشد.

او با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به ۷۱ روستا در منطقه کوهستانی شیخ موسی در حال بررسی و طراحی است، افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان  بودجه برای گازرسانی به این منطقه نیاز است  و ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، گفت: عملکرد شرکت گاز مازندران در توسعه گازرسانی در مناطق محروم قابل تقدیر است.

او افزود: گسترش شبکه گاز، یکی از ارکان عدالت در خدمت رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستا‌ها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم موثر خواهد بود.

قربانعلی ولی زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی در بحث گازرسانی صورت گرفته است، گفت: با تلاش بی‌وقفه جهادگران شرکت گاز و با تامین اعتبارات لازم، روستا‌های جدیدی نیز در برنامه گازرسانی قرار می‌گیرند تا شاخص برخورداری خانوار روستایی شهرستان به سطح مطلوب‌تری برسد.

او با اعلام اینکه ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، بستر لازم برای هر نوع سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است، افزود: توسعه گازرسانی در مناطق بالادست می‌تواند ما را در توسعه این شهرستان و جذب سرمایه‌گذار کمک کند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه‌های زیربنایی شهرستان از جمله گازرسانی روستایی بی نظیر بوده است، گفت: این شهرستان در گذشته یکی از مناطق کم برخوردار از نعمت گاز به شمار می‌رفت که کم کم این محرومیت جبران می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.