چگونه اسرار خود را حفظ کنیم؟

کارشناس روانشناسی در اهواز به تشریح چگونگی حفظ اسرار و پنهان داشتن مسائل خصوصی پرداخت.

زینب آقاجری کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حفظ اسرار و پنهان داشتن مسائل خصوصی که دیگران نباید از آن اطلاع داشته باشند را رازداری می‌گویند.

او افزود: مهم‌ترین دلایل حفظ راز می‌تواند پایبندی به مسائل و موضوعات اخلاقی باشد و این امر در نوجوانان که سن مواجه شدن با دنیای جدیدی از روابط است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

آقاجری در خصوص افشای راز که کاری خلاف اخلاق است، بیان کرد: گاهی نوجوانان از بازگو کردن مسائلی درباره دوستان خود به خانواده طفره می‌روند و از ترس عواقب آن، صحبتی به میان نمی‌آورند چراکه نگران نظر دیگران نسبت به خود هستند و دوست ندارند قضاوت نادرستی درباره آنها شود و این موضوع نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است نتیجه جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

این کارشناس روانشناسی در ادامه با اشاره به شکل گیری تربیت اولیه فرزندان در خانواده و اهمیت این امر اظهار داشت: با فرزندان خود بازی‌های آموزنده در خصوص رازداری انجام دهید و مرتب هوشمندی او را گوشزد کنید چراکه این امر موجب انگیزه در آنها می‌شود همچنین از طرف دوستان و اطرافیان اعتماد بیشتری نسبت به خود پیدا می‌کنند بنابراین باید در حفظ راز‌های خود تلاش کرده تا توانایی نگه داشتن اسرار دیگران آسان شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانا
۰۹:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
درود من هانا هنرمند هستم ۹ سالمه من نمیتوانم راز هام رو حفظ کنم