چشم امید انگلیس به کمک آمریکا برای ساخت موشک جدیدش

بنا بر اعلام رسانه‌ها، انگلیس برای ساخت موشک جدید خود از آمریکا درخواست کمک مالی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات انگلیس برای ساخت موشک جدید w۹۳ خود از آمریکا درخواست کمک هزینه کرده‌اند.

اوایل سال جاری پنتاگون شواهدی از تصمیم دولت انگلیس برای ساخت موشک نسل جدید ارائه داد و هزینه ساخت کلاهک آن را ۱۴ میلیارد دلار و هزینه ساخت کل آن را ۳۱ میلیارد دلار تخمین زد.

روزنامه گاردین نیز با ارائه نامه‌ای از سوی «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس، عنوان کرده است که این کشور امیدوار است کمک هزینه ساخت این موشک را از آمریکا دریافت کند.

در این نامه به نقل از والاس آمده است: «در زمان چالش‌برانگیزی به سر می‌بریم، اما امیدواریم که اتحاد فرا آتلانتیک خود را حفظ کنیم.»

همچنین به نوشته اسپوتنیک،  او در نامه‌ای به کاخ سفید و مقامات آمریکا با اشاره به اتحاد دو کشور نوشته است: «کمک هزینه سال ۲۰۲۱ برای ساخت موشک w۹۳ این اطمینان را می‌دهد که این دو کشور باهم اتحاد هسته‌ای خود را حفظ کرده‌اند و برای انگلیس این امکان را فراهم می‌کند تا تجهیزات محافظتی خود را در سال‌های آینده در دریا به قوت خود و با اطمینان بیشتری حفظ کند.»

سیستم موشک دریای انگلیس چهار فروند سلاح هسته‌ای و هشت موشک در پایگاه دریایی اسکاتلند مستقر کرده است.

ماه فوریه سال جاری (بهمن) پنتاگون اتفاقی اسنادی از ساخت موشک جدید به دست انگلیس را فاش کرد. اکنون در وزارت‌خانه این سازمان آمده است: «مقامات آمریکا از اظهارات وزیر دفاع انگلیس و درخواست غیرمعمول او برای کمک هزینه شگفت‌زده شده‌اند.»

گفته می‌شود طراحی این موشک جدید بر اساس طرح‌های اواخر دوران جنگ سرد است که در آن زمان طراحی شده، اما تاکنون به کار گرفته نشده است. همچنین این موشک قرار است جایگزین موشک W۷۶ این کشور شود.

آمریکا نیز در میانه راه ۳۰ ساله ارتقای موشک‌های خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۰ آن را آغاز کرده و بنا دارد تا ۳۰ تریلیون دلار هزینه آن کند. دولت ترامپ در دوره ریاست جمهوری او گزینه‌ها و تاکتیک‌های بسیاری در این زمینه اتخاذ کرده و به آن افزوده است.

همچنین پنتاگون هزینه احتمالی روسیه، رقیب آمریکا در این زمینه، را ۲۸ میلیارد دلار برآورد کرده است که به عبارتی هزینه آمریکا ۵۰ برابر روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار