عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان بابیان اینکه عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی در سمنان دستگیر شد، گفت: متهم که خواستگار شاکی است انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه با ارائه مستندات یک خانم مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه‌های اجتماعی، این پرونده به‌سرعت موردتحقیق مأموران پلیس فتا قرار گرفت، اظهار داشت: عامل انتشار تصاویر خصوصی در بستر شبکه‌های اجتماعی در سمنان دستگیر شد.

او با اشاره به اینکه متهم خواستگار شاکی بوده است، افزود: این فرد با ایجاد حساب کاربری جعلی در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی کرده است که انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به دلیل پاسخ منفی به خواستگاری اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه این متهم همراه با ادله دیجیتال به مراجع قضائی تحویل داده شد، بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا به جرم اعتراف نکرد و سعی در انکار بزه خود داشت.

سرهنگ صادقی در ادامه بابیان اینکه کاربران فضای مجازی باید نسبت به حفظ حریم خصوصی خود اهتمام بیشتری بورزند، تأکید کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

او با اشاره به نحوه مجازات این دست از مجرمان که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یا اسرار دیگران می‌کنند، اضافه کرد: هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت فرد جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، مجرم شناخته می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: با توجه به نوع پرونده مجرم به حبس از نودویک روز تا دو سال، جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۹
درود بر پلیس مقتدر فتا
آخرین اخبار