عملیات آبخیزداری برای ۵ حوزه شاهرود در حال انجام است

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبخیزداری در استان اختصاص یافت، گفت: از ۲۴ حوزه عملیات آبخیزداری استان پنج حوزه شاهرود در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان در دیدار با امامان جمعه شهر بسطام و مجن  ضمن بیان اینکه عملیات آبخیزداری در ۲۴ حوزه کل استان سمنان آغازشده است، گفت: از این تعداد کار آبخیزداری برای پنج حوزه شاهرود در حال انجام است.

او افزود: عملیات آبخیزداری بخش بسطام در حوزه‌های میغان چهار هزار و ۹۹۰ مترمکعب، ابر هفت هزار و ۶۷۰ مترمکعب و ابرسج سه هزار و ۹۸۰ به اتمام رسید که طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده و این اقدامات مانع از بروز سیلاب در بارندگی‌های فروردین امسال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه در انجام عملیات آبخیزداری تلاش شد تا مشارکت‌های مردمی نیز در نظر گرفته شود، ابراز داشت: برای منطقه مجن نیز حوزه تاش یک هزار و ۷۱۰ مترمکعب بند سنگ ملات و حوزه سورخان چهار هزار و ۵۵۰ مترمکعب سنگ ملات انجام شد.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تغذیه سفره‌های زیرزمینی بخشی از مزایای آبخیزداری محسوب می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافت که این مبلغ در حوزه‌های آبخیز سطح استان هزینه شده است.

او ضمن بیان اینکه مطالعات آبخیزداری در ۹۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان شاهرود انجام‌شده است، افزود: سال گذشته ۱۰۴ هزار میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال از اعتبارات ملی و ۲۶ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال اعتبار استانی برای انجام عملیات آبخیزداری به حوزه شاهرود اختصاص یافت.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.