کشته شدن دست کم ۱۳ نفر به دست تروریست‌های بوکوحرام

تروریست‌های بوکوحرام دست کم ۱۳ را در کامرون به قتل رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع امنیتی و یک منبع محلی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند تروریست‌های بوکوحرام دست کم ۱۳ نفر را امروز یکشنبه و در پی حمله با نارنجک به شمال کامرون به قتل رساندند و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین «Medjeweh Boukar» شهردار کامرونی گفت: مهاجمان ناشناس یک نارنجک را در میان گروهی از مردم در کمپ افراد آواره در منطقه موزوگو در نزدیکی مرز‌های نیجریه در «منطقه شمال دور» در کامرون انداختند.

او همچنین اعلام کرد از طریق نیرو‌های محلی مطلع شده ۱۳ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که یکی از مقامات امنیتی که این حمله را تأیید کرده بود، گفته ۲ نفر دیگر از زخمی‌ها نیز جان خود را از دست داده اند که با این حساب، شمار قربانیان به ۱۵ نفر می‌رسد.

بوکوحرام یک دهه است که تلاش دارد تا «خلافت اسلامی» در نیجریه برپا کند.

این خشونت‌ها که جان ۳۰ هزار نفر را گرفته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است، بطور متناوب به کشور‌های همسایه شامل کامرون، نیجر و چاد کشیده شده است.

در ژوئن سال گذشته میلادی نیز حدود ۳۰۰ نفر از افرادی که به نظر می‌رسید وابسته به بوکوحرام باشند، به دریاچه چاد در منطقه شمال دور کامرون حمله ور شدند و ۲۴ نفر از جمله ۱۶ نفر از سربازان کامرونی را که در پاسگاه‌های نظامی مستقر بودند را به قتل رساندند.

روز گذشته نیز یکی از مقامات ارتش چاد اعلام کرد در حمله تروریستی بوکوحرام در این کشور آفریقایی، ۱۰ غیرنظامی کشته شدند.
پلیس نیجریه نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد حمله تروریستی مردان مسلح به روستای آگبوبو در ایالت کوجی واقع در مرکز این کشور آفریقایی ۱۴ نفر کشته برجای گذاشت و ۶ نفر نیز به شدت زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار